A Paris Air Show első napján jelentette be az amerikai gyártó hivatalosan, hogy létrejön a Boeing 737 MAX legnagyobb változata, a MAX 10-es. Az új típusváltozatból – mely tízzel több utast tud majd szállítani, de a hatótávja 300 mérfölddel kisebb mint a 9-esé – 240 darabra szóló megrendelést regisztrált a Boeing, bár eleinte azt nem részletezték, hogy ebből mennyi az új igény és mennyi a konverzió. A gyártó a nap folyamán gyors egymásutánban fedte fel a megrendelők kilétét és a rendelt darabszámokat. A show első napján a MAX 10-től volt hangos Le Bourget, de születtek más nagy üzletek is.
A MAX 10-es program bejelentését követően az első megrendelés, melyet a Boeing bejelentett, a BOC Aviation Limited lízingcég tíz darab 737 MAX 10-re szóló szándéknyilatkozata volt. A listaárakon számítva 1,25 milliárd amerikai dollár értékű üzletet még belső jóváhagyások feltétele, de a most megrendelt 10-eseken kívül még 74 darab 737 MAX gépre rendelkeznek érvényes rendeléssel.
A GECAS a GE lízingcége húsz darab Boeing 737 MAX 10-esere jelentett be igényt, azonban ez az üzlet csak konverzió, azaz a meglévő, rövidebb változatokra szóló megrendeléséből váltott át 20 darabot a legnagyobb variánsra a vállalat. A GECAS egyébként a 737 MAX család legnagyobb megrendelője ami a lízingcégeket illeti, összesen 170 példányra rendelkeznek szerződéssel.
A több ázsiai légitársaságot irányító Lion Air Group 50 darab 737 MAX 10 megvásárlására tett szándéknyilatkozatot
listaárakon számolva 6,24 milliárd dollár értékben. A Lion Air Group a Boeing 737 NG család egyik legnagyobb üzemeltetője a világon, korábban 201 darab Boeing 737 MAX-re adtak már megrendelést. Leányvállalatuk a malájziai Malindo Air a 737 MAX 8 indító légitársasága, a csoport lesz a 737 MAX 9 változat indítója is.
Negyven darab 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az indiai SpiceJet is, a listaárakon 4,7 milliárd dollár értékű üzlet részeként a légitársaság húsz darab 737 MAX 10 adott új megrendelést és korábbi megrendeléséből szintén 20 darab kisebb változatot konvertált a show első napján bejelentett MAX 10-esre.
A szabadidős utazásokra szakosodott TUI Group korábbi 70 darab Boeing 737 MAX-re szóló megrendeléséből 18 darabot váltott át az új 10-es változatra.
Listaárakon számolva 2,5 milliárd dolláros szándéknyilatkozatot írt alá a Boeing a Tibet Financial Leasing vállalattal, akik összesen húsz darabot rendeltek a 737 MAX 10 és 737 MAX 8 változatokból.
A kuvaiti ALAFCO Aviation Lease and Finance Company 20 darab 737 MAX 8-asra jelentett be igényt, listaárakon 2,2 milliárd dollár értékben, korábbi 20 darabos megrendelésének fenntartása mellett.
Az angol Monarch légitársaság 15 darab 737 MAX 8 megrendelését jelentette be. A listaárakon 1,7 milliárd értékű megrendelés eddig is szerepelt a Boeing könyveiben opcióként, azonban a vásárlót csak most nevezték meg. A most megerősített megrendeléssel a Mondarch 737 MAX flottája 30-ról 45 darabosra bővül. A 15 darabból 13 darabról visszlízing konstrukcióról állapodott meg a légitársaság egy lízingcéggel.
Két darab 737 MAX 8-assal, listaárakon 225 millió dollár értékben fejelte meg korábbi 110 darabos MAX-megrendelését a Norwegian. A cég június végén veszi át első új generációs keskenytörzsűjét. A légitársaság a pilótáinak képzéséről is szerződött az amerikai gyártó Boeing Global Services divíziójával.
Becsúszott néhány komolyabb Dreamliner megrendelés is a sok 737 MAX 10 mellett
Szintén egy lízingcég, a CDB Aviation is szándéknyilatkozatot írt alá a Boeinggel a show első napján. A cég 42 darab 737 MAX 8-ast, tíz darab 737 MAX 10-est és nyolc darab 787-9 Dreamlinert rendelt. Az üzlet értéke listaárakon 7,4 milliárd dollár, az üzlet részeként korábbi 737 MAX 8-asokra szóló megrendeléséből hat darabot váltott át a legnagyobb 10-es változatra a cég.
Az ír AerCap lízingcég listaárakon számolva 8,1 milliárd dollár értékben rendelt harminc darab 787-9 Dreamlinert. Ezzel az AerCap a megrendeléssel vált a 787 Dreamliner legnagyobb vásárlójává.
A ír repülőgép-finanszírozó eddig 55 darab 787-est vett át és ezzel a megrendeléssel együtt további 67 darabra rendelkezik megrendeléssel. Ezek a számok a visszlízing konstrukcióban finanszírozott gépeket is tartalmazzák.
A Qatar Airways vezérigazgatója Akbar Al Baker a show első napján bemutatott új, Qsuite kabintermék prezentációját követően elárulta, hogy véglegesítik tavaly októberben Boeing 737 MAX 8 repülőgépekre adott szándéknyilatkozatukat. A légitársaság a hírek szerint 20 + 40 (opció) darab MAX 8 gépről készül megállapodni az amerikai gyártóval. A Qatar Airways szintén közel van a megállapodáshoz a PW hajtóműhibák miatt át nem vett A320neo repülőgépek helyettesítéséről, helyettük CFM-hajtóműves A321neókat kérnek.
Százdarabos A320neo megrendelést regisztrált az Airbus
Az Airbus sem tétlenkedett az első napon, bár a várva várt A380plus bejelentésüket már a show előestéjén eldurrantották. Az európai gyár várhatóan a következő napokra tartogatja nagyobb bejelentéseit.
Amíg minden a 737 MAX 10-től volt hangos, a GE Capital Aviation Services (GECAS) száz darab A320neo típuscsaládba tartozó repülőgépről írt alá kötelező érvényű megrendelést az európai gyártóval. A repülőgépekhez a CFM LEAP hajtóműveit választották. Ezzel a megrendeléssel együtt a GECAS közel 600 darab Airbus repülőgépre rendelkezik érvényes szerződéssel, melyből 220 már az új neo változatra szól.
Tizenkét darab Airbus A321neo repülőgépet rendelt az amerikai Air Lease Corp. (ALC) lízingcég. A Steven F. Udvar-Hazy nevével fémjelzett repülőgép-finanszírozó Airbus-állománya ezzel a megrendeléssel 279 darabosra hízik, melyből hetven szélestörzsű repülőgép.
Az Airbus a show első napján jelentette be, hogy a keskenytörzsű repülőgépcsaládjára is kiterjeszti a 2016-ban az A330neo és az A350-es típusokon bemutatott új Airspace fedélzeti berendezését.
A CFM hatóművét választotta neóihoz az International Airlines Group (IAG). Száztíz darab LEAP-1A hajtómű megrendeléséről állapodott meg a hajtóműgyártó az IAG-vel. Az 55 CFM-hajtóműves repülőgépből 35 darab a British Airways, 20 darab pedig az Iberia flottájába kerül 2018-tól kezdődően.
A Pratt & Whitney bejelentette, hogy az A320neo családon alkalmazott PurePower PW1100G-JM típusú hajtóműve 180 perces ETOPS (Extended Range Operations) tanusítványt szerzett az európai légügyi hatóság szerepét betöltő EASA-tól. Az amerikai FAA már 2016 decemberében kiadta a hajtómű ETOP tanúsítványát. Az ETOPS érték azt jelöli, hogy a repülőgép milyen messzire távolodhat el repült időben a legközelebbi, leszállásra alkalmas repülőtértől.
Kiöregedett utasszállítókat alakíttat át magának a UPS és a DHL is
Az amerikai UPS csomagküldő cég három darab használt Boeing 767-es repülőgép utasszállítóból áruszállító repülőgéppé történő átalakításáról állapodott meg a Boeinggel.
A német DHL Express korábban megrendelt kettő mellett újabb négy darab A330-300-as utasszállító repülőgép cargo-géppé történő átalakításáról állapodott meg az ST Aerospace vállalattal. A szerződés szerint az átalakítási program bevezető légitársasága további tíz darab A330-300P2F repülőgép konverziójára is opciós szerződést kötött.
A kisebb gyártók számára – szokás szerint – csendesebben telt a show első napja
Hét darab Bombardier Q400-as turbólégcsavaros repülőgép megvásárlásáról állapodott meg a kanadai gyártó a Philippine Airlinesszal, a légitársaság a még 2016 decemberében megszerzett vételi jogát hívta le. Az üzelt értéke listaárakon számolva 235 millió amerikai dollár.
A toulouse-i központú francia-olasz ATR repülőgépgyártó tíz darab ATR 42-600 turbólégcsavaros regionális gép eladásáról szóló szándéklevelet írt alá a kínai Shaanxi Tianju Investment Grouppal. A repülőgépek átadását már 2018-ban megkezdik az üzlet véglegesítése esetén. A gyártó további három darab ATR 42-600-as értékesítéséről írt alá szándéklevelet a kínai Xuzhou Hantong Aviation Development céggel.