Az üzletkötéseket és az eladott repülőgépek darabszámát tekintve is hatalmas Boeing fölény jellemezte a Paris Air Show második napját, az amerikai gyártó Boeing 737 MAX típusok mellett szélestörzsű Boeing 777-300ER és Boeing 787 Dreamliner is értékesített. Az európai rivális Airbus 90 keskenytörzsű és tíz darab A350-900-as szélestörzsű gépre szerzett megrendeléseket.
Meglévő 100 darabos Boeing 737 MAX megrendelését az új, legnagyobb befogadóképességű 737 MAX 10-es változatra konvertálja az amerikai United Airlines. A légitársaság ezzel a Paris Air Show első napján bejelentett, meghosszabbított törzsű MAX variáns legnagyobb vásárlója lett a világon, a gépeket 2020-tól kezdi el szállítani a Boeing. A United Ailrlines azt is bejelentette, hogy további négy darab 777-300ER repülőgépet rendel.
Az Aviation Capital Group (ACG) húsz darab Boeing 737 MAX 10 megrendeléséről állapodott meg az amerikai gyártóval. A szerződés értéke listaárakon 2,49 milliárd amerikai dollár. Az ACG lízingcég a korábbi 60 darab MAX 8 és MAX 9 változatokra szóló megrendelését bővítette ki.
A pekingi központú Okay Airways 15 darab Boeing 737 MAX repülőgép megvásárlásáról kötött szerződést az amerikai gyártóval.
A megrendelés szerint nyolc darab MAX 10 és hét MAX 8 gép csatlakozik a légitársaság flottájához, listaárakon számítva 1,8 milliárd dollár értékben. A légitársaság öt darab Boeing 787-9 Dreamliner megrendeléséről is szándéknyilatkozatot írt alá a gyártóval.
Négy darab Boeing 787-8 Dreamliner repülőgép megvásárlásának szándékát jelentette be a Azerbaijan Airlines (AZAL), a négy új szélestörzsű kompozit repülőgép a légitársaság már meglévő két 787-8-as gépéhez csatlakozik. Az üzlet értéke listaárakon 918 millió dollár, mely annak véglegesítésekor kerül majd be a Boeing könyveibe.
Hetvenöt darab Boeing 737 MAX 8 beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot az Avolon lízingcég a listaárakon számítva 8,4 milliárd dolláros megállapodás további 50 darab MAX 8-asra szóló vételi jogot is biztosít.
Hat darab 737 MAX megrendelését hozta nyilvánosságra a román Blue Air és a Boeing. A már korábban megkötött megállapodás eddig a vevő megnevezése nélkül szerepelt a gyártó könyveiben. A román légitársaság azt is bejelentette, hogy a megrendelt MAX-eken kívül további hat darab 737 MAX és hat darab 737-800 NG repülőgépet lízingel Air Lease Corporationtől.
Tíz darab 737 MAX repülőgéppel toldotta meg korábbi megrendelését a Ryanair. Az üzlet értéke listaárakon számítva 1,1 milliárd dollár. Az ír low-cost cégnek így már 110 darab sűrű székezésű Boeing 737 MAX 8 (MAX 200 változat) repülőgépre van érvényes megrendelése, továbbá 65 darab 737-800-ast is szállít a cégnek a Boeing.
Ötven darab Boeing 737 MAX megrendelését jelentette be a kínai China Aircraft Leasing Group (CALC) lízingcég és az amerikai gyártó, a megrendelésből 15 darab az új 737 MAX 10 változatra szól. Ez volt a CALC első Boeing megrendelése, az üzlet értéke listaárakon 5,8 milliárd dollár.
Tíz darab Boeing 737 MAX 8-as repülőgép megvásárlási szándékát jelentette be a Japan Investment Adviser Co., Ltd., (JIA) és a Boeing. A listaárakon 1,12 milliárd dollár értékű üzlet a véglegesítést követően jelenik majd meg az amerikai gyártó könyveiben.
Két Boeing 777-200F cargo repülőgép megvásárlásának szándékáról írt alá megállapodást az Ethiopian Airlines és a Boeing, az üzlet értéke 651,4 millió dollár listaárakon számolva. Az üzlet a szerződés véglegesítésekor kerül majd be a Boeing könyveibe.
Tengeren túli légitársaságok és lízingcég vitték az Airbus keskenytörzsűit, az Ethiopian rendelt A350-est is
Tíz darab Airbus A350-900-as szélestörzsű repülőgépet rendelt az Ethiopian Airlines. A repülőgépekkel a hosszútávú járathálózatát kívánja továbbfejleszteni az afrikai légitársaság.
Az Ethiopian Airlines tavaly júniusban vette át 12 darab korábban megrendelt A350-ese közül az elsőt, azóta pedig már négy darab XWB repül a flottájukban, melyből két darab lízingelt, két darab saját tulajdonú. A légitársaság A350-es repülőgépei 30 business és 313 turista osztályú utas szállítására képesek.
45 darab keskenytörzsű Airbus repülőgép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a dublini központú CDB Aviation Lease Finance DAC (CDB Aviation) lízingcég. A megállapodás szerint 30 darab A320neo és 15 darab A321neo gépet rendelt a CDB Aviation, valamint a korábban megrendelt A320neo gépei közül 15 darabra szóló megrendelést a nagyobb A321neo gépre konvertált a lízingcég.
35 darab A320neo és 15 darab A320ceo (current engine option) repülőgép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a latin-amerikai Viva Air és az Airbus. A most megrendelt repülőgépek a csoporthoz tartozó VivaColombia és Viva Air Peru légitársaságok flottamegújításában és a cégek útvonalhálózatának kiterjesztésében kapnak szerepet.
Tíz darab Airbus A321ceo repülőgép megrendelését jelentette be az amerikai Delta Airlines.
A légitársaság május közepén tíz darab A350-es átvételének elhalasztásával egyidejűleg aláírt harminc darabos A321ceo rendelését fejelte meg most még tíz darab jelenlegi hajtóműves A321ceo-val.
A két regionális gyártó is regisztrált megrendeléseket: fogytak az E-Jetek és az új generációs E2-esre is sikerült vevőt találni
Huszonöt darab Bombardier Q400-as turbolégcsavaros regionális repülőgép megrendeléséről írt alá szándéklevelet az indiai SpiceJet és a Bombardier. A listaárakon 1,7 milliárd dollár értékű megállapodás további 25 darab Q400-as repülőgépre biztosít vásárlási jogot.
A kanadai gyártó nyilvánosságra hozta azt is, hogy az Ethiopian Airlines volt az a korábban meg nem nevezett vásárló, aki listaárakon 162 millió dollár értékben öt darab Q400-ast rendelt.
Tíz darab E195-E2 repülőgépre regisztrált kötelező érvényű megrendelést az Embraer egy magát megnevezni nem kívánó vásárló részéről, a megállapodás szerint további tíz darab vételi jogát is megszerezte a titokzatos ügyfél. A kötelező érvényű megrendelés értéke listaárakon 666 millió dollár.
A brazil gyártó további húsz darab E190-E2 új generációs regionális repülőgépről kötött megállapodást egy magát szintén megnevezni nem kívánó vásárlóval, aki listaárakon 1,182 milliárd dollár értékbe szerzett vételi jogot az E2-esekre. Az üzletet később véglegesítik.
Egy darab Embraer E190-es regionális repülőgépet rendelt a japán JAL légitársaság a brazil gyártótól. A megrendelés értéke listaárakon számolva 50,6 millió dollár. A Japan Airlines (JAL) regionális leányvállalata, a J-Air 2016 májusa óta üzemelteti az E190 típust, jelenleg 7 darab repül a flottájukban a 17 darab rövidebb törzsű E-170-es mellett. A Fuji Dream Airlines három darab E175 megrendelését és további háromra szerzett opciót jelentett be. A fehérorosz Belavia pedig egy darab E175 és egy E195 repülőgépet rendelt meg.
Két darab Embraer E-190-es repülőgépet rendelt a KLM Cityhopper, melyek 2018-tól érkeznek a cég flottájába. A KLM regionális leányvállalata jelenleg 30 darab E190-es és 9 darab E175-ös gépet üzemeltet.
A francia-olasz ATR gyártó is újabb megrendelést regisztrált a show második napján, az Air Senegal két darab ATR 72-600-as regionális turbólégcsavaros repülőgépet rendelt listaárakon 50 millió euró értékben. A repülőgépeket még idén novemberben átadja a gyártó.