Változatlanul fenntartja éves hajtómű-szállítási célszámát a Pratt & Whitney, annak ellenére, hogy az Airbus A320neo család PW1100G-JM hajtóműveinél az utóbbi hetekben felmerült újabb komoly műszaki hiba miatt áprilisig tarthat a hajtóműátadások felfüggesztése.
A Pratt & Whitney nyilatkozata szerint a hajtóműgyártó továbbra is elkötelezett, hogy
közel a duplájára növelje 2018-ban a Geared Turbofen (GTF) hajtóművek gyártását a tavalyi 374 darabhoz képest.
A hajtóműgyártó szorosan együttműködik az Airbusszal, hogy minimalizálják az újabb hiba miatt az üzemeltetőknél felmerülő negatív következményeket.
Amint arról korábban beszámoltunk, a február 9-én rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki az Európai Repülés Biztonsági Ügynökség (EASA) a Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo repülőgépcsaláddal kapcsolatban.
Az EASA ebben arra figyelmeztette az üzemeltetőket, hogy előfordulhat, hogy az érintett repülőgépek mindkét hajtóművét le kell állítani repülés közben. Hat nappal később az amerikai FAA is kiadta ugyanezt a figyelmeztetést.
A vizsgálatok szerint az újabb hibák, melyek következtében több A320/A321neo hajtóműveit kellett leállítani repülés közben egy, az utóbbi időszakban végrehajtott módosításra vezethetők vissza.
A gyártó a GTF hajtóművekben változtatott a magas nyomású kompresszor tengelyén az egyik tömítésen annak érdekében, hogy a hajtóművek ne hibásodjanak meg idő előtt az üzemeltetés során.
A hiba közel száz darab már az Airbusnak az utóbbi időszakban átadott hajtóművet érint, melyből 43 darab hajtómű került eddig forgalomba. Volt olyan repülőgép, melynek mindkét hajtóműve a hibás sorozatból került ki, ezeket azonnal le kellett állítani, de a hatóságok azonnali hatállyal felfüggesztették az érintett hajtóművekkel felszerelt neók ETOPS engedélyeit (azokét amelyeken akár az egyik hajtómű származott a hibás sorozatból).
Az Airbus az EASA figyelmeztetése után felfüggesztette az újabb hajtóművek átvételét a gyártótól.
A hatóságok által kiadott direktívákra reagálva az Airbus és a Pratt kidolgozott egy speciális eljárást az érintett hajtóművekkel kapcsolatban, amennyiben ezt a hatóságok jóváhagyják, áprilistól indulhat újra a hajtóművek átadása – a Flightglobal beszámolója szerint.
Az újabb probléma azt követően merült fel, hogy 2017 végén már úgy látszott a Prattnek sikerült leküzdenie a sok technológiai újítással és újfajta anyagokkal gyártott GTF-hajtóművek két eddig ismert gyermekbetegségét.