Az elmúlt napokban egyre több BUDPORT festésű földi kiszolgáló eszköz jelent meg a Liszt Ferenc repülőtéren, ami már önmagában is szembetűnő, és nem csak a cég markáns arculati elemei miatt figyelemfelkeltő. Szakmán belül szinte azonnal beszédtéma és találgatások tárgya lett a BUDPORT eszközbeszerzése, holott ez várható lépés volt a társaság részéről, miután 2015 év végén megszerezték a teljes körű földi kiszolgálási engedélyt. Galgóczy Ferenc ügyvezetőt és a cég tulajdonosát kérdeztük a részletekről.

Milyen eszközök tűnnek fel a repülőtéren és kinek a tulajdonát képezik?

 | © AIRportal.hu

A BUDPORT még 2016 nyarán döntött új földi kiszolgáló eszközök beszerzéséről annak érdekében, hogy a teljes körű földi kiszolgálási engedély birtokában mielőbb megkezdhessük az előtér-kiszolgálást is. A beszerzés több lépcsős és várhatóan május végéig teljesen befejeződik.

Az általunk kiválasztott eszközök a piacon elérhető legmodernebbek, üzemeltetési és karbantartási költségük rendkívül alacsony. Ezek fontos szempontok, mert jelentősen növelik a versenyképességünket a légitársasági tendereken a versenytársainkkal szemben.

Az eszközök kiválasztásánál fontos szempont volt a környezetvédelem, illetve azon törekvésünk, hogy a repülőtéri utasélmény maximalizálása mellett a légitársasági partnereink részére is kiemelkedő színvonalú szolgáltatásokat tudjunk majd nyújtani.

Milyen értékű beruházást képviselnek ezek az eszközök?

A BUDPORT elkötelezett a budapesti piac mellett, ennek érdekében hajtja végre a közel egymilliárd forint értékű fejlesztést. A beruházás pénzben nem kifejezhető igazi értéke az a 150 új munkahely, amit az elkövetkezendő egy-két évben biztosítani tudunk a szakmailag felkészült, kellően motivált, kreatív munkavállalóinknak.

A repülőtéri bennfentesek szerint a Wizz Air megoldást keresve egyeztetést folytatott a piaci szereplőkkel arra az esetre, ha a nehéz helyzetben lévő Malév GH működésében problémák lépnek föl? Meg tudja erősíteni ezt? Illetve van-e ehhez köze a BUDPORT szemmel láthatóan intenzív eszközbeszerzésének?

 | © AIRportal.hu

A légitársaságokkal kapcsolatos egyeztetéseinkről nyilatkozni nem szeretnék, azonban általánosságban a következőket tudom elmondani. A BUDPORT-nál folyamatosan figyeljük a piaci lehetőségeket és mindig felkészültek vagyunk arra, hogy a hirtelen bekövetkező változásokat is képesek legyünk azonnal lereagálni.

Minden légitársasági megkeresést komolyan veszünk, legyen szó egy aktuális tenderkiírásról vagy egyéb szakmai konzultációról. Földi kiszolgálóként kötelességünk biztosítani az általunk kiszolgált járatok pontos és biztonságos elindítását, illetve fogadását. A BUDPORT eszközbeszerzése lehetővé teszi, hogy a légitársasági tendereken önállóan meg tudjuk mérettetni magunkat.

Milyen erőviszonyok alakulhatnak ki az immár négyszereplős földi kiszolgálási piacon?

Erről azt tudom mondani, hogy a humán- és a műszaki fejlesztéseink eredményeképp ma a BUDPORT a budapesti földi kiszolgálási piacnak éppoly felkészült szereplője, mint a versenytársai. Ami számunkra mindenképpen versenyelőnyt jelent, hogy az egyszerű cégstruktúra miatt a szakmai menedzsment közel van az operációhoz, gyorsak a döntési mechanizmusaink, a modern infrastruktúra és a konzervatív gazdálkodásunk miatt pedig alacsonyak a költségeink.

Összehasonlítva magunkat a versenytársakkal úgy gondolom, hogy sokkal kreatívabbak és innovatívabbak vagyunk, szerintem ezt az utaskiszolgálás területén is már bizonyítottuk. Kiemelném továbbá a BUDPORT által biztosított munkakörülményeket, aminek köszönhetően szakmailag felkészült és a cégünk irányába maximálian elkötelezett munkavállalóink vannak. A budapesti földi kiszolgálási piac átrendeződés előtt áll, a BUDPORT a versenyelőnyét igyekszik kihasználni.

 | © AIRportal.hu


A BUDPORT és a Malév GH ma közösen szolgálják ki a budapesti piac legnagyobb szereplőjét, a Wizz Air-t. Ezen a téren változik-e valami?

A BUDPORT első számú stratégiai partnere a Malév GH, ebben semmi nem változott és egészen addig nem is fog, ameddig ezt ők is így gondolják. Tisztában vagyunk a Malév GH nehéz helyzetével, ezért felelős üzleti partnerként deklaráltuk szándékunkat a társaság reorganizációjának aktív szerepvállalása kapcsán.

Konkrét, számunkra jelentős anyagi befektetést jelentő ajánlatokat tettünk le a tulajdonos asztalára, amelyeket megfelelő garanciavállalás mellett készek vagyunk teljesíteni. Bízunk abban, hogy a tárgyalási folyamat sikeres lesz, azonban arra azért mindenkinek felhívnám a figyelmét, hogy a Malév GH jövője nem csak rajtunk múlik.

A Malév GH jövője – mivel állami cég – részben a politikán is múlik. Milyen a BUDPORT kapcsolata a politikával?

 | © AIRportal.hu

Hiszem azt, hogy a Malév GH jövőjében nem a politika, hanem a szakmaiság és a racionalitás játszik majd szerepet. A BUDPORT kapcsolata a politikával közvetett. Az utóbbi években a magyar politika létrehozott egy olyan gazdasági környezetet, amelyben a tisztességes magyar vállalkozások a teljesítményüknek köszönhetően képesek fejlődni.

A BUDPORT ma egy több mint 100 főt foglalkoztató cég, ahol a dolgozók kemény munkával teremtenek további munkahelyeket. A társaság Magyarországon fizet adót, a foglalkoztatás kereti törvényesek, a tulajdonosi szerkezet pedig átlátható. Minden nap az országimázsért dolgozunk és azt tartjuk szem előtt, hogy a repülőtéren eltöltött percek egy turista első- és utolsó emlékeiként maradnak meg az országról, ezért nagy hangsúlyt fektetünk az utasélmény maximalizálására.

Kapott-e a BUDPORT bármilyen állami támogatást munkahely-teremtésre, fejlesztésekre?

Nem kaptunk de ennek legfőbb oka, hogy korábban nem is kértünk. Azt az elvet vallom, hogy mielőtt kérünk, előtte bizonyítsunk. Úgy érzem ezt mára már teljesítettük, így a közelmúltban felvettük a kapcsolatot a Nemzetgazdasági Minisztériummal annak érdekében, hogy munkahely- és értékteremtésben még meghatározóbbak lehessünk.