Számos félig elkészült Boeing 737-es parkol a Seattle melletti Rentonban lévő üzemben, mert a beszállítók nem tudnak lépést tartani a gyártási rátával. Nem csak CFM-hajtóművek és berendezési elemek hiányoznak, de a megnövelt összeszerelési ütemet hátráltatja a repülőgéptörzsek hiánya is.

A Seattle mellett lévő Boeing-üzem területén problémák akadtak – az aero.de cikke szerint erről számolt be a minap a Seattle Times című újság.

Több mint negyven félkész 737-es parkol Rentonban a szűkös reptérhez kapcsolt gyártóbázison, ahol emiatt gurulóutakat is le kellett zárni.

A megnövelt gyártási rátával nem bírnak lépést tartani a beszállítók (Fotó: Boeing)

Utóbbiról Twitter-üzenetek és NOTAM-jelentések is tanúskodnak a reptér közlése szerint. Mint ismert, az Airbus is hasonló nehézségekkel küzd, a gyártóbázisain főként a Pratt&Whitney hajtóműgyártó hibájából szintén több tucatnyi A320neo típuscsaládba tartozó gép vár a teljes elkészülésre. Június elejére ezek száma elérte a százat, bár azóta állítólag csökkent.

A Boeing háza táján a fennakadást az okozza, hogy két hónapja emelte meg a Boeing a 737-esek gyártási rátáját havi 47-ről 52-re, jövőre pedig 57-re növelnék a számot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A CFM hajtóműgyártó, a törzseket készítő Spirit Aerosystems, valamint az elektronikai és kabinberendezéseket beszállító cégek nem tudnak lépést tartani az egyre növekvő gyártási ütemmel.

A Boeing közlése szerint több 737-est „kölcsönhajtóművekkel” átrepültek a közeli Boeing Field reptérre, ahol több a hely, de azt is tervezik, hogy a dolgozók autóit befogadó parkolót igénybe vesznek repülőgéptárolásra.

Eközben egy nyugdíjazási hullám is nehezíti a Boeing életét, a költségcsökkentés részeként előrehozott nyugdíjba küldtek számos dolgozót, így most más gyártóegységekből kell munkavállalókat Rentonba hívni, hogy az új alkalmazottak munkába állásáig meglegyen a létszám.

A Boeing közlése szerint a mostani zavar már elérte a csúcsát, az év végére minden a terv szerint zajlik majd.