Öt éven belül hetvenöt gépesre növelné a flottáját az Aegean Airlines. A jelenleg A320-as típuscsaládba tartozó gépeket üzemeltető görög légitársaság nagy megrendelésre készül, az A320neo-t és a Boeing 737 MAX-ot versenyezteti.

Heteken belül döntenek, mivel cserélik le az A320ceo-kat (Fotó: Aegean)

Egy londoni szakmai eseményen bejelentette az Aegean Airlines vezérigazgatója, hogy három-négy héten belül döntés születik a flotta megújításáról és bővítéséről – írja az atwonline.com portál.

A budapesti reptéren is jól ismert görög légitársaság jelenleg negyvenhat Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gépet üzemeltet, de hamarosan a csődbe ment Monarch Airlines-tól érkezik két további A321-es is, az adatbázisok szerint.

Az Aegean 2023-ra hetvenöt repülépesre növelné a flottáját, és az A320neo-típuscsalád mellett a rivális Boeing 737 MAX-családját is vizsgálja.

Mivel az eljárás legvégén tartanak, további információt nem akart elárulni a vezérigazgató. Mint hozzátette, a jelenlegi flotta java részét 2007 és 2011 között állították üzembe, ezen gépek lízingszerződései 2023-2024 körül járnak le. Tavaly tavasszal egyébként már voltak hírek arról, hogy előkészületben van a flottafrissítés.

Arról is beszélt, hogy szívesen látna nagyobb versenyt a repülőgép-gyártók között, mert az Airbus és a Boeing mellett szerinte a többi csak kis piaci szegmensben játszik. Itt vélhetően például a Bombardier vagy az Embraer utasszállítóira gondol. Szerinte más nagy szereplő a következő tíz-tizenöt évben nem emelkedik ki, olyan mértékben uralja a piacot a két legjelentősebb gyártó.

Egyébként a flottamegújításkor logikusnak látszik az Airbus-keskenytörzsűek új generációjával frissíteni a gépparkot, de nem volna példa nélküli az sem, ha váltanának a Boeing 737 MAX-ra, ahogy például az Air Canada tette.

A vezérigazgató arra a kérdésre, hogy tervezi-e az Aegean hosszú távú járatok indítását, azt mondta: egyelőre biztosan nem, látnak még növekedési lehetőséget a rövid- és közepes távolságú járatoknál.

Ugyanakkor a következő öt éves tervükben huszonöt újabb célállomás terveznek felvenni a járathálózatba, köztük másodlagos európai reptereket is. Ezzel párhuzamosan az utasforgalmat a tavalyi 13,2 millióról 16 millióra szeretnék növelni.

Azonban a vezérigazgató nem tekinti kőbe vésettnek mindezt. Mint rámutatott, a légiközlekedésben gyorsan változnak a dolgok, ezért mindig felkészülnek a váratlan eseményekre.

Az 1999-ben alapított légitársaság 2006 óta fókuszál a nemzetközi piacra is, azóta megduplázta a flottáját. A többfelől összeszedett A320-típuscsaládba tartozó használt gépek mellett az Airbustól újonnan is rendelt több példányt.

Az egykori görög nemzeti légitársaság, az Olympic többszöri csőd és újraindítás után 2012-ben került az Aegean Airlines birtokába, azóta a korábbinál kisebb méretben, javarészt belföldi járatokat üzemeltet az anyacég számára.

A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy évek óta jó profitot termelnek, és túlélték a görög válságsorozatot is az utóbbi esztendőkben, amely szerinte súlyosabb volt, mint a második világháború utáni németországi visszaesés. Elmondta, hogy nem terveznek további felvásárlásokat, a saját tevékenységükre kívánnak fókuszálni.