Húsz repülőgépet vont ki egy hónap alatt a flottából az Etihad Airways, amely anyagilag egyre szorultabb helyzetbe kerül, ezért kénytelen átvariálni üzemelését.
A múlt hónap hírei alapján legalább húszra tehető a kivezetett gépek száma, amely akár ennél több is lehet. Február negyedikén a Reuters jelentette, hogy az Etihad öt Boeing 777-200LR leállítását célozta meg, ezeket később vélhetően eladják. A gépeket azért kellett letárolni, mert az Egyesült Államokba tartó járatokon repültek, de a járatszámot a kereslet csökkenése miatt visszafogta az Etihad.
Január végén adtuk hírt arról, hogy a(z) European Aviation bejelentette, hogy hét darab Airbus A340-600-as és három A340-500-as is hozzájuk kerül az abu-dzabi székhelyű légitársaságtól. A gépeket még 2017-ben kivonták az aktív állományból, még az emirátusokban vannak, azokat pár hónapon belül repülik át Európába.
A listát kiegészíti még az az öt darab Airbus A330F is, amelyeket még korábban támasztott le a légitársaság az áruszállító járatok átvariálása miatt. A gépet vagy eladják, vagy lízing formájában átadják másik légitársaságnak. Az Airbusok kivonását azért rendelték el, mert az Etihad csak Boeingekből álló cargo flottát szeretne költségtakarékossági okokból üzemeltetni.
Mint ismert, az Etihad javarészt azért kényszerül költségcsökkentésre, mert a korábbi vezető, James Hogan által felvázolt stratégia nem jött be, a gyengélkedő légitársaságokba való beruházás és feltőkésítés nem hozta meg a várt eredményt. Emiatt az Etihad 2016-ot 1,8 milliárd dolláros, rekord szintű veszteséggel zárta.
Az ügy miatt James Hogant leváltották, utóda Peter Baumgartner pedig most fogott hozzá a társaság átalakításához és újrapozícionálásához. Ebbe az is belefért, hogy versenytársával, a szintén emirátusoki Emirates-el együttműködést kössön.
A stratégia részeként az Etihad akár már megrendelt gépek vételétől is elállhat. Jelenleg a saját mintegy százgépből álló flottájánál jóval nagyobb, 178 gépes rendelésállománnyal rendelkezik. Ebből 98 az Airbustól (A320neo és A321neo, valamint A350-900 és1000), 80 pedig a Boeingtől (8-as és 9-es triplahetesek, valamint 9-es és 10-es Dreamlinerek) érkezik a flottába.
A légitársaság az Airbus és a Boeing felé egyaránt jelentős szerződésállománnyal bír. Több tucatnyi A320neo-típuscsaládba tartozó repülőgép mellett A350-eseket, Boeing 787-eseket és új generációs 777-eseket is vár.