A Trump-kabinet adóreformjai miatt szerzett többlet haszon, és az utazási kedv növekedése miatt még több Boeing 737 MAX repülőgépet rendelne az amerikai Southwest. 

A légitársaság, amely már jelenleg is a Boeing 737-család legnagyobb üzemeltetője a világon és az új generációs MAX sorozat legnagyobb vevője az USA-ban, meglévő rendelésein felül hosszú távon akár újabb ötszáz példány megvásárlására szerződne az új generációs keskenytörzsűből.

Forrás: Boeing

Erre azért van meg a pénzügyi lehetősége a cégnek, mert a Trump-kabinet tavaly bevezetett adóreformjai rekord nyereséghez juttatták, emellett az utazási kedv is jelentősen emelkedett az utóbbi időben a tengerentúlon.

Gary Kelly, a légitársaság vezérigazgatója a Bloombergnek elmondta, a jelenleg szükségesnek gondoltnál akár több MAX-et is rendelnének, amikkel leváltanák a régebbi, előző generációs 737-eseiket.

“Idén nem számítunk sok gépátvételre, így a folyamat legkorábban jövőre kezdődhet meg” – mondta el a Southwest első embere a cég 250 millió dollárért létrehozott pilótaképző központjának átadásán.

Hozzátette, hogy a rendelkezésükre álló extra forrásokat az utasok kiszolgálásának javítására kívánják fordítani, ennek első lépéseként a repülőgépflotta modernizálásának folytatását vizsgálják.

Elhalasztott átvételek

Mint arról beszámoltunk, az amerikai óriáscég amellett, hogy lehívja negyven darab 737 MAX 8-asra szóló opcióját, több MAX 7-es gép átvételét öt-hat évvel elhalasztotta.

Idén bevezető légitársaságként csupán hét darabot vesznek majd át a “mini-MAX” néven is emlegetett változatból, és ezt követően az eredetileg tervezett 2019-től 2021-ig tartó időszak helyett csak 2023-2024-ben kérnek további példányokat.

A Southwest jelenleg Amerika legnagyobb diszkont légitársasága, flottája 717 darab, kizárólag Boeing 737-es típuscsaládú gépet számlál, amelyek döntő része, 513 737-700-as.

Emellett a cég jelenleg a 737 MAX legnagyobb üzemeltetője és egyik indító légitársasága is, eddig 14 darabot állított forgalomba, és további 227 példányra van kötelező érvényű szerződése az amerikai gyártóval.