Soha nem látott ütemben nőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma 2017-ben. A 13,1 milliós utasforgalom mellett a kiszolgált légi teheráru mennyisége is rekordot döntött: több, mint 127 000 tonna érkezett vagy indult légi úton. A Budapest Airport 2017-ben is folytatta intenzív beruházási programját, a BUD 2020 fejlesztési tervet, amelynek keretében 2020-ig 50 milliárd forintot fordít a repülőtér modernizálására és bővítésére – közölte lapunkkal az üzemeltető.
- Utasszám: 13 097 239 fő (2016-ban 11 441 999 fő) – 14,5 %-os növekedés 2016-hoz képest
- Cargo mennyiség: 127 145 tonna (2016-ban 112 142 t) – 13,4 %-os növekedés
- Havi egymillió feletti utasforgalom áprilistól decemberig, 9 hónapon át
- Legforgalmasabb hónap: augusztus, 1 330 092 utas
- Legtöbb légi teheráru: november, 12 149 tonna
- 2013 óta több mint 50 %-os utasszám-emelkedés
Minden tekintetben remek év volt 2017 a magyar légiközlekedésben. Budapestről 44 légitársasággal 45 ország 125 repülőterére lehetett közvetlenül eljutni, ami minden korábbi évnél színesebb kínálatot jelentett.
Nemcsak új járatok nyíltak, hanem a meglévő útvonalakon is bővült a kínálat. Új szolgáltatók léptek be a piacra, illetve a már jelenlévők is bővítettek nagyobb kapacitású repülőgépekkel, vagy járatszám növeléssel.
A Budapest Airport 2017-ben számos új beruházást indított, illetve adott át, köztük a BUD 2020 fejlesztési program egyik zászlóshajóját, az új B oldali utasmólót, amelynek munkálatai tavaly év elején kezdődtek, és a tervek szerint idén a nyári forgalmi időszakban már át is adják a forgalomnak a létesítményt.
Az 1. Terminál mellett két új logisztikai központot adtak át a TNT és a DHL Express számára. Ezer férőhellyel bővült a repülőtéri parkolóhelyek száma, amelyek már összesen 4 700 autó számára kínálnak helyet.
A 2A után már a 2B Terminálon is több check-in pult fogadja az utasokat: összesen 11 új pultot alakítottak ki egy új, 400 négyzetméteres várótérrel együtt. Az átalakítás érintette a terminál légi oldalát is, ahol az üzletek és az utas útvonalak nagy részét is újra kellett tervezni. Az utasbiztonsági ellenőrzés eszközei is megújultak, a meglévő berendezéseket vadonatúj testszkennerek egészítik ki, amelyek felgyorsítják az ellenőrzés folyamatát.
A repülőgépek által használt területek is nagy változáson estek át: új gurulóút épült, és az 1-es futópályán nagyszabású burkolatcserét hajtottak végre mintegy 900 méter hosszan.
Az utasok és a repülőgépek épségére pedig egy új Rosenbauer Panther, a világ egyik legmodernebb repülőtéri tűzoltóautója is vigyáz (ára mintegy 250 millió forint), amely szintén a tavalyi év során csatlakozott az egyébként is impozáns repülőtéri tűzoltóflottához.
Az utasok számára elérhető digitális szolgáltatások is sokat fejlődtek. Éppen karácsony előtt állította üzembe a Budapest Airport a jelentősen megnövelt kapacitású ingyenes WiFi szolgáltatást, ami az ünnepek alatt megtízszerezte a felhasználói kapacitást. A repülőtér emellett megújult weboldallal is kedveskedett az utasoknak, amit a mai utazási szokásoknak és folyamatosan változó keresési igényeknek megfelelően formáltak át a megújult külső alatt.
„Büszkén jelenthetjük ki, hogy a budapesti repülőtér immár az európai légiközlekedés élvonalába került, különösen ami a forgalom növekedés ütemét illeti. A Budapest Airport 2017-es évben elért figyelemre méltóan magas, 14,5% százalékos növekedési üteme majdnem két és félszerese az EU-s repülőterek átlagának.” összegzett Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „2018-ban is folytatjuk erőfeszítéseinket, hogy minél több új útvonallal, köztük egyszerre négy észak-amerikai járattal, valamint magas színvonalú szolgáltatásokkal álljunk a magyar és a nemzetközi utazóközönség rendelkezésére.”