Már csak ötven példányra van szerződése az Airbusnak az új generációs keskenytörzsű típuscsaládjának legkisebb tagjára, az A319neo-ra. Az Avianca ugyanis öt példányt módosított az A320neo-ra, és lehetséges, hogy a Frontier az egész 18 darabos megrendelését módosítja, vagy törli.
Bár teljesítette szűzfelszállását az Airbus A319neo első példánya március végén, és megkezdték a tesztelését a 2018 tavaszi első átadásokig, tovább csökkent az új generációs típusváltozat megrendelésállománya.
Az aero.de portál cikke szerint a korábbi 55 helyett már csak 50 példányra van szerződése az európai gyártónak. És bár az elmúlt években állt már rosszabbul is (39 darabon) a megrendelésállomány, ez most ismét nem jó jel.
Az Avianca ugyanis öt darabra szóló megrendelést módosított a nagyobb A320neo-ra a múlt hónapban, így már csak húsz A319neo-t vár az Airbustól. Ezen felül a könyvekben már csak a Frontier 18 darabos megrendelése, két üzleti változat, valamint tíz példány szerepel, meg nem nevezett ügyfélnek.
Az egyesült államokbeli fapados, a Frontier szóvivője azonban a német portálnak azt mondta: lehetséges, hogy „egyáltalán nem vesznek át” A319neo-kat. A kérdést nyitva hagyta, hogy a megrendelés törlése, vagy módosítása a nagyobb A320neo-ra lesz végeredmény.
A diszkont légicég egyébként jelenleg hatvankét A320neo-t vár a gyártótól, ebből hét példányt (CFM-hajtóművekkel) már átvett.
Az A319neo-kból húszat rendelt meg 2011-ben, a flottájában lévő tizennyolc A319ceo (azaz a régebbi hajtóművekkel szerelt változat) leváltására, de később ebből kettőt átírt a nagyobb verzióra.
A legkisebb neo-családtag sorsa az utóbbi években elég mostohán alakult, az eleve nem túl nagy megrendelésállományt csökkentette a Qatar döntése is, amikor tizenkilenc darabra szóló szerződését módosította az A320neo-ra.
A Boeing konkurens terméke, a 737 MAX 7 is hasonló, ötvenöt darabos megrendelésállománnyal rendelkezik, annak ellenére, hogy a múlt évi Farnborough-i vásáron a gyár bejelentette, némileg megnöveli a típusváltozat kapacitását. A múlt évben még hatvan darabra volt szerződése az amerikai gyárnak erre a verzióra.
Az újabban a piaci szegmensbe „felnövekvő” Bombardier a Cseries CS300-asával és az Embraer a szintén új hajtóművekkel felfrissített E-195-E2-jével úgy tűnik, hatással van az Airbus és a Boeing legkisebb keskeny törzsű típusváltozataira – mutat rá a német portál (ha nem is közvetlenül, egy-egy adott légitársaság flottapolitikájánál – a szerk.).