Sikeresen teljesítette első repülését a Pratt & Whitney hajtóművével felszerelt A319neo.

A PW1100G hajtóműves A319neo első repülése (Fotó: Airbus)

A közel 3 órás repüléssel kezdetét vette az a kiterjedt repülési tesztsorozat, amely végén a gyártó szeretné megszerezni a típus légialkalmassági tanúsítását.

A repülés során 5 fős személyzet – 2 pilóta és 3 mérnök – tartózkodott a fedélzeten.

A típus CFM hajtóművel felszerelt változata tavaly év végén kapta meg a forgalomba állításhoz szükséges engedélyeket mind az EASA-tól, mind az FAA-től.

A gyártó tervei szerint 2019 utolsó negyedévében a PW1100G hajtóművel felszerelt A319neo is megkaphatja a hatósági jóváhagyást.

Érdekesség, hogy a mostani repülést végrehajtó – MSN 6464 gyári számú – repülőgépet eredetileg CFM Leap-1A hajtóművekkel szerelték fel és részt vett annak a típusváltozatnak a 2017 márciusától 2018 decemberéig tartó tesztsorozatában, majd átalakítást követően szerelték fel rá a Pratt & Whitney hajtóműveit.

Az A320neo-család legrövidebb törzsű változatára eddig meglehetősen kevés megrendelést regisztrált az Airbus, ezért is maradt ez a típus utoljára a tesztprogramban. Különösen az eredetileg kanadai, C Series program (mai nevén A220) megszerzését követően vált kérdésessé az A319-es típus létjogosultsága az Airbus termékpalettáján.

Az Airbus mégsem állította le az A319neo programját, vélhetően mert a változat nagy mértékben egyezik az A320neo alapváltozattal, ugyanazon a gyártósoron készül.

Egyes, különleges körülmények között (magasan fekvő és forró éghajlatú, valamint rövid futópályás reptereken) üzemelő légitársaságok, valamint a Corporate Jet megrendelők számára fontos lehet a rövidebb törzsű, kisebb befogadóképességű, ám nagyobb hatótávú verzió.