Frissítette a Boeing a korábbi előrejelzését és most 20 éves távlatban 15 ezermilliárd dolláros piacot lát a kereskedelmi gépek és szolgáltatások értékesítésében.
A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a folyamatosan emelkedő igények miatt a következő 20 évben 42 730 új repülőgépre lehet igény világszerte 6300 milliárd dollár értékben. A Boeing 4,1 százalékkal emelte a Farnborough Légi Szalon idején kiadott előrejelzésében lévő számokat az előző becsléshez képest.
Randy Tinseth, a kereskedelmi gépekért felelős alelnök a közlés szerint azt mondta, hosszú idő után először a világ minden régiójában növekedést mértek a gazdaságban, ez pedig az eddiginél is nagyobb stimulációt jelent a légiközlekedésre nézve. A Boeing nem csak Indiában és Kínában, hanem Európában és Észak-Amerikában is jelentős igénybővülésre számít, ezért is emelték az előrejelzésben lévő számokat.
A rendelkezésre álló adatok szerint ma több, mint 900 gép van, amelyek kora meghaladja a 25 évet, a 2020-as évek közepére pedig további 500 gép éri el a 25 éves kort. Tinseth szerint ezért az új géprendelések 44 százaléka nem a flotta fejlesztését, hanem a régebbiek cseréjét fogja szolgálni.
Mindezzel együtt 2037-re a mainál kétszer több, 48,5 ezer gépes flotta áll majd a légitársaságok rendelkezésére.
Az új rendelések jelentős hányada keskenytörzsűekből áll majd, 31,6 ezer ilyen gépre lehet szükség 3500 milliárd dollár értékben, 6,1 százalékkal többre, mint a legutóbbi becslésben. Ennek fő hajtómotorja a fapados légitársaságok bővülése.
A szélestörzsű szegmensben a Boeing 8 ezer gépre lát igényt 2500 milliárd dollár listaáron számolt értékben, a fő hajtóerő itt is a régebbi gépek cseréje jelentheti. Ide tartozik, hogy a Boeing 980 új gyártású teherszállítóval is számol, és emellett 1670 utasszállítóból átalakított cargo gép is az előrejelzésben szerepel.
Bár az Embraer-üzlet még nem ért véget, a Boeing már szerepelteti előrejelzésében a 90 szék alatti regionális gépek piacát, ebben 2320 gépre látnak igényt 2037-ig 110 milliárd dollár értékben.
Regionális leosztásban a legtöbb, közel 17 ezer gép Ázsia-Óceániában, 8800 Észak-Amerikában, 8400 Európában landolhat.
A 15 ezer millárd dollár fennmaradó részét a szolgáltatások adják, ezen belül a Boeing a legnagyobb 4600 milliárdos piacot a földi kiszolgálás és áruszállítás területén várja, a karbantartási és mérnöki szolgáltatások 2300 milliárd dollárt, a járatüzemeltetéssel kapcsolatos szolgáltatások 1100 milliárdot hozhatnak a konyhára.