Több mint 60,6 milliárd forint forgalmat regisztrált a Budapest Airport 2018-ban a repülőtéren működő kereskedelmi egységekben, az utasok 22 százalékkal költöttek többet a terminálokon ételekre és italokra, mint előző évben.
Nem kevesebb mint 190 millió eurós (60,639 milliárd forint) forgalmat regisztrált a Budapest Airport 2018-ban a repülőtéren működő kereskedelmi egységekben.
Az utazáshoz kapcsolódó kereskedelmi üzletekkel foglalkozó, angol nyelvű TRBusiness.com portál beszámolója szerint kereskedelmi bevételeken belül a repülőtéri vendéglátóhelyek (Food & Beverage egységek) forgalma nőtt a legnagyobb mértékben.
Az utasok 22 százalékkal költöttek többet a terminálokon ételekre és italokra, mint előző évben.
Amint korábban megírtuk, 2018-ban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma közel 14,9 millió volt, ez 13,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, azaz a fogyasztás (legalábbis a bevétel tekintetében) jóval nagyobb mértékben nőtt az utasok számánál.
A reptérüzemeltető múlt csütörtöki gálaünnepségén díjazta a legjobb partnereit, az év kereskedelmi partnere kategóriában három díjat is kiosztottak.
A díjakat a terminálokon több márkaüzletet és a legnagyobb duty free üzletet (Heinemann) üzemeltető Magyar Duty Free Kft T2B-n működő egysége, az ajándéktárgyakat kínáló Memories of Hungary Kft. üzlete, és a vendéglátó egységeket üzemeltető SSP Hungary Camden Food egysége vihette haza.
A portál cikke szerint a Budapest Airport 2019-ben a kereskedelmi egységek további fejlesztését tervezi. A reptérüzemeltető és a bérlők az idei év első félévében több egységet is felújítanak, felfrissítenek a 2A és 2B terminálok közötti központi SkyCourt-csarnokban.