Legkorábban üzemelése harmadik évében, 2021-ben lehet nyereséges a Lauda, amely hamarosan újabb bázisokat nyit Európában.
A bécsi bázisú, a Ryanair-csoporthoz tartozó légitársaság vezetője, Andreas Gruber az ATW Online-nak nyilatkozva azt mondta, jelenleg átlagosan 94 százalékos töltöttséggel üzemel a cég, eddig 7,3 millió jegyet értékesítettek, a 2020-as pénzügyi évre 6,5 millió utast várnak, az akkorra 122 célállomásra bővítendő járathálózaton.
A légitársaság azonban 2020-ban még nem számít nyereséges üzemre, 50 és 70 millió euró közé taksálják a következő évi veszteséget, amely nagyjából a fele a nemrég lezárult üzleti évre idén márciusban bejelentett 140 milliós mínusznak. Ennek oka a Ryanair szerint főként a nyári menetrend kései megjelentetése és a gépek drága rövidtávú lízingje volt.
A cég folyamatos növekedésével azonban a költségek csökkenni kezdenek majd, az idei nyári menetrendben 23 Airbus A320-assal repülnek. Jövőre már 35 gépből állhat a flotta, és a vezérigazgató szerint már tárgyalnak az Airbusszal száz A321neo megvásárlásáról is.
Bécsben Gruber elmondása szerint már most is a Lauda a legnagyobb diszkont légitársaság, saját karbantartóbázist is nyitottak már Schwechaton. Európai terjeszkedése részeként a cég hamarosan megnyitja ötödik bázisát is, amely az első lesz a német és osztrák piacon kívül. Gruber elmondása szerint két hét múlva jelentik be a helyszínt, amely 2020 nyarától fog üzemelni.
Korábbi spekulációk szerint a Lauda a Baltikumban, Skandináviában, vagy Kelet-Európában nyithatja meg új bázisát.
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a légiforgalmi irányítás kapacitáshiányából fakadó nyári késések miatt két gépet helyeztek készenlétbe Bécsben, a Ryanair pedig Azul néven saját földi kiszolgálót hozott létre Spanyolországban.