A 2000-ben mért szinthez képest hatvanhat százalékkal csökkentené szén-dioxid-kibocsátását és teljesen műanyagmentessé válna a Ryanair az új környezetvédelmi program szerint.
Az AIRportal.hu-nak is elküldött környezetvédelmi program felvezetőjében Michael O’Leary azt írta, a légiközlekedés az európai szén-dioxid-kibocsátás mindössze 2 százalékát adja, az üzemanyag-fogyasztás pedig egy utaskilométerre vetítve a Ryanairnél 0,019 liter, 44 százalékkal kevesebb, mint egy személyautóé. Ennek ellenére a légiközlekedésnek élen kell járnia a károsanyag-kibocsátás csökkenésében, ezért elhatározták, hogy 2030-ra 61,4 grammra csökkentik az egy utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátást, ez 31 százalékkal alacsonyabb, mint a többi társaságnál, és a 2000-es szinthez képest 66 százalékos javulást jelentene.
Emellett a Ryanair azt is eltervezte, hogy a következő öt évben az összes, nem újrahasznosítható műanyagot kivonják az üzemelésből, és azokat lebomló poharakra, fa evőeszközökre és papírdobozokra cserélik. Ez a terv nem csak a járatüzemeltetésre, de a földi kiszolgálásra, a karbantartásra és a csomagolásra is vonatkozik.
A cél elérése érdekében a Ryanair több minden is tesz, de a fő hatás a Boeing 737 MAX 200-asok bevezetéséből származhat, mivel ezek a gépek székenként 16 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással üzemeltethetőek, zajterhelésük pedig 40 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi 737-eseknek. Emellett azonban bioüzemanyagok használatával is próbálkoznának, de ehhez kormányzati és beszállítói intézkedésekre is szükség van.
Vannak ezen kívül kisebb, kevésbé észrevehető intézkedések is, ezek között említette a Ryanair a gazdaságosabb, egyhajtóműves gurulást, illetve azt is, hogy csak közvetlen járatokat üzemeltetnek, amelyek hatékonyabbak, mint az indirekt, átszállós járatok, de még a kabin sűrű székezéséről is azt írták, hogy a több utas székenként kisebb CO2-kibocsátással jár, és a könnyű, de erős ülések pedig a súlycsökkentésen keresztül támogatják a károsanyag-kibocsátás csökkentését.