Egy friss, a NATS megbízásából végzett közvélemény-kutatás alapján az angol lakosság 82 százaléka szerint a légiközlekedés fontos az Egyesült Királyság gazdaságának, 59 százalék támogatja is a jelenlegi légtérstruktúra átalakítását.

London TMA 24 órás forgalma (Forrás: NATS)

A felmérés eredménye azért is fontos a brit légiforgalmi szolgáltatónak, mert az utasszám folyamatosan növekszik, és tavaly rekordszámú, 2,6 millió repülőgépet kezelt a NATS.

A szolgáltató szerint a növekedés szükségessé teszi a légtér modernizálását, amelyet alátámaszt a közlekedési államtitkár múlt heti kijelentése, miszerint az egyik legsürgetőbb feladat a légtérhasználat megreformálása.

A repülőgépek egyre fejlettebb rendszerekkel rendelkeznek, amelyek képességeit csak akkor lehet kihasználni teljes mértékben, ha a légtérszerkezet jelenlegi rendszerét az jelenkor igényei szerint újratervezik.

A modernizálásra szükség is van, mivel 2030-ig a brit légtér forgalma 700 ezer járattal bővül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légiközlekedés évente 70 milliárd brit fonttal járul hozzá az ország GDP-jéhez, és az iparágban mintegy 1,2 millió ember dolgozik.

A megkérdezettek nagy többsége ezt felismerte, és több mint felük támogatja is a légtérszerkezet felülvizsgálatát. Ám ennek ellenére mindössze a válaszadók egyötöde hallott a tervezett változtatásokról, amely jól mutatja, hogy a jövőben szélesebb körű tájékoztatás szükséges.

A NATS a következő öt évben – szorosan együttműködve a dél-angliai repülőterekkel – igyekszik kidolgozni a lehető legjobb megoldást, amelyről aztán nyilvános konzultációt kezdeményeznek. A feladat azonban összetett, mivel egyszerre kell megfelelni a zaj- és károsanyag-kibocsátási feltételeknek, illetve az egyre növekvő utazási igényeknek.