Megkapta a 180 perces ETOPS-engedélyt az Airbus A350-1000-es. Az A350 XWB nagyobb befogadóképességű változatának engedélyét július 6-án emelték meg az eredetileg engedélyezett 120 percről 180-ra.

Forrás: Airbus

Ez azt jelenti, hogy a Rolls-Royce Trent XWB-97 típusú hajtóművekkel felszerelt repülőgéppel már olyan útvonalakat is lehet tervezni, ahol a kitérő repülőtér – egy esetleges hajtómű leállítás esetén – akár három óra repült idő távolságra van.

Az A350-1000 hajtóműve 2017 augusztusában szerezte meg a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges engedélyeket, míg maga a repülőgép novemberben kapta meg a légialkalmassági bizonyítványt.

Az XWB-család alapváltozata, az A350-900-as még 2014 októberében, még a forgalomba állítását megelőzően kapta meg a 370 perces ETOPS-engedélyt, mely lehetővé teszi, hogy akár hat órát repüljön egy működő hajtóművel.

Az A350-900-as volt az első repülőgép, amely 180 percesnél nagyobb ETOPS-engedélyt kapott még a kereskedelmi forgalomba állítását megelőzően.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A forgalomban lévő, immár több mint 500 darab Rolls-Royce Trent XWB típusú hajtómű összesítve már túl van a két millió repült órán.

Az Airbus A350-1000-es prototípusa a toulouse-i gyár felett. (Fotó: Airbus)