Harmadik helyen áll Magyarország az anna.aero friss felmérése szerint abban a listában, amely a fapados légitársaságok ülőhelykínálat szerinti piaci részesedését vizsgálta.
A szaklap összesítése szerint Magyarország Macedónia és Szlovákia után a harmadik helyet szerezte meg a fapados társaságok által kínált ülőhelyek részarányát tekintve, a top 5-be még Románia és Litvánia fért be. Macedóniában 65,6, Szlovákiában 62,3, Magyarországon 61,7 százalék a diszkont utasok aránya a teljes légiközlekedési piacon.
Románia negyedik helye abból a szempontból meglepő, hogy a TOP 3-ban olyan országok vannak, ahol nincs nemzeti légitársaság, Romániában viszont a Tarom lefedi ezt a szegmenst. Ennél is meglepőbb Spanyolország nyolcadik helye 53,7 százalékos aránnyal.
A lista alján Fehéroroszország áll a rendelkezésre álló ülőhelyek mindössze 0,7 százaléka tartozik fapados céghez, Oroszországban 6,7, Azerbajdzsánban 10,8 százalékot adnak a teljes ülőhely-kapacitásból a diszkont légitársaságok.
A teljes európai piacot vizsgálva az anna.aero azt állapította meg, hogy a diszkontok által kínált székek aránya 36,3 százalék a teljes piacot figyelembe véve, ez 0,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A fapadosok félmilliárd széket biztosítanak 2018-ban, ez 7,4 százalékkal több, mint 2017-ben, viszont 2013-óta ez a legalacsonyabb bővülési ráta.
Biztosított kapacitás alapján messze a legnagyobb cég a Ryanair, amely közel 140 millió ülőhelyet dobott piacra 2018-ban, 4,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A második helyre az angol easyJet jött be 98 milliós kapacitással és 12,7 százalékos kapacitás-bővítéssel. A dobogó harmadik fokára a Norwegian került 42,3 millió székkel, ez 11,1 százalékkal haladja meg a 2017-es szintet.
A magyar hátterű Wizz Air az ötödik helyen végzett (a Vueling előzte meg a 4. helyért), a Váradi József vezette fapados 36,4 millió ülőhelyet biztosít, 19,8 százalékkal többet, mint tavaly.