Szövetségese szerint a Laudamotion idén 150 millió eurós veszteséget hozhat össze, 50 millióval többet, mint amit korábban becsültek.
A Ryanair a Reuters hírügynökséggel azt közölte, hogy az 50 millióval nagyobb bukta alapvetően a vártnál alacsonyabb jegyárak és a túl későn meghirdetett Laudamotion menetrend miatt következezhet be. Neil Sorohan, a Ryanair pénzügyi vezérigazgató-helyettese azt mondta, jövőre időben kihirdetik a menetrendet, így nem kell majd utolsó pillanatban meghirdetett leárazásokkal utasokat fogni.
Emellett a Laudamotiont is érinti az egyre emelkedő kerozinár, sőt, rájuk azonnali hatásként csap le a tavalyi 50 helyett már 90 dolláros hordónként ár, mert üzemanyag-szükségletüket nem előre lekötéssel vásárolják, hanem igény szerint, azonnal vesznek.
Nem mellesleg a Lufthansa is keresztbe rakott a Laudamotionnek, legalább is a Ryanair szerint a repülőgépbérléses sztorival. A konfliktus lényege, hogy a Niki Lauda légitársasága wet-lease opcióban bérel tőlük 9 Airbus A320-ast. A Lufthansa ugyanakkor azt fontolgatja, hogy eláll a szerződéstől, mert a Ludamotion nem fizetett még a gépekért. A Ryanair viszont azt állítja, a Laudamotion fizet, a Lufthansa az, aki nem nyújtja neki a kért szolgáltatást.
A Niki osztrák üdültető légitársaság romjain felhúzott Laudamotion a 9 darab A320-as mellett a Ryanairtől szerzett 10 darab Boeing 737-800-assal repül. A cégben az írek 25 százalékos részesedést vásároltak, de szeretnék ezt 75 százalékra emelni, már csak a versenyjogi eljárás eredményére várnak.