A Boeing két hónapon belül kiadhatja az MCAS rendszer szoftverfrissítését, amely segítheti a pilótákat a Lion Air balesetéhez vezető hibák megelőzésében. Ez egyszerűbbé teheti a rendszer felülbírálását, illetve az aktiválásához használt információk körét is bővítheti.
Ahogy azt megírtuk, a JT 610-es járat balesetének kivizsgálása az átesés kivédésére szolgáló, a 737 MAX-eken bevezetett MCAS rendszert helyezte fókuszába, amely többször is működésbe lépett. A Boeing szerint a jelenleg előírt eljárások alapján rendellenes működés esetén is biztonságos az üzemeltetés, de vizsgálják a szoftverfrissítés lehetőségét. Több légitársaság azonban azt közölte, hogy nem volt fogalmuk a rendszer működéséről.
A Reuters értesülései szerint a megoldás még nem végleges, azonban a javított szoftver a tervek szerint az MCAS folyamatos működését gátolná meg, ezzel megakadályozva, hogy az a vízszintes vezérsíkot a végállásáig trimmelje.
Az MCAS funkciót egy egyszerű, ellenirányú trimmeléssel, vagy a beállítások megfelelő módosításával ki lehetne iktatni, egészen addig, amíg a rendszer nem kap újra veszélyes állásszögre figyelmeztető adatot a szenzortól.
A 737 MAX-okon két állásszög-jeladó található, azonban az átesés elkerülésére szolgáló rendszer csak az egyik jelét használja fel, mivel az előírásokban feltételezték, hogy a szenzor amúgy is kis valószínűségű tönkremenetelének kockázatát tovább csökkenti a megfelelően képzett személyzet és a rendszer kiiktatását lehetővé tévő kapcsolók.
A Boeing most – a rendszer egyszerűbb felülbírálhatósága mellett – mégis vizsgálja annak lehetőségét, hogy a másik jeladó értékeit is számításba vegye az MCAS, mielőtt működésbe lépne.
A fenti értesüléseket egyelőre a Boeing nem erősítette meg, mindössze annyit közölt, hogy követik az ilyenkor megszokott eljárást és figyelemmel kísérik a vizsgálat aktuális eredményeit. Ennek alapján felülvizsgálják a repülőgép koncepcióját, valamint működését, és ha szükséges, további kiegészítéseket, ajánlásokat tesznek közzé az üzemeltetők számára, ezzel is növelve a repülésbiztonságot.