Címlap Címkék JT 610

Címke: JT 610

JT 610: LION AIR 737 MAX KATASZTRÓFA


Híreink az indonéziai Lion Air low-cost légitársaság, JT 610-es számú, Jakartából induló járatát teljesítő Boeing 737 MAX 8 repülőgép katasztrófájáról.

 

Több Boeing-dolgozó is súlyos kritikával emlegette a 737 MAX-ot

A vállalati kultúrát, a vezetőséget, saját kikényszerített mulasztásaikat ostorozó üzeneteket váltottak a 737 MAX-ról a Boeing dolgozói, akik szerint az új generációs típusváltozat "borzasztóan szegényes" tervezésű lett.

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát, ezt a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője erősítette meg szerdán, ha tovább húzódik az ügy a Boeing akár le is állíthatja a gyártósort, az FAA még az etióp katasztrófa előtt további balesetekkel kalkulált.

Jövő márciusig nem számít a Boeing 737 MAX-ra a két nagy üzemeltető

Közel egy évesre nyúlhat a típusváltozat repülési tilalma: a két legnagyobb amerikai üzemeltető 2020 márciusáig törölte menetrendjéből a velük teljesített járatokat, mivel a hatóságok további változtatásokat kértek a MAX módosított repülésirányító szoftverének dokumentációjában.

Lion Air-katasztrófa: a Boeing, a pilóták és a karbantartók is hibáztak

A katasztrófáról kiadott végleges jelentés szerint a Boeing az amerikai hatóságok megfelelő felügyelete nélkül járt el, és elmulasztotta a repülésirányító szoftverben rejlő kockázatok felfedezését, de a katasztrófához hozzájárult a járat pilótáinak nem megfelelő felkészültsége és a légitársaság karbantartóinak hibája is.

Kiderültek az egykori Boeing-tesztpilóta kritikái a 737 MAX-ról

Az amerikai gyártó akkori fő tesztpilótája 2016-ban, a forgalomba állítás előtt fékezhetetlennek értékelte az átesésvédelmi rendszert, és utalt arra, hogy az MCAS magyarázatát felsőbb nyomásra ki kellett venni a dokumentumokból – derül ki hivatalos nyilatkozatokból.

Sullenberger kapitány szerint “halálcsapda” volt a Boeing 737 MAX rendszere

A Hudson folyóra kényszerleszállt világhírű kapitány miután szimulátoron többször megismételte a két 737 MAX-katasztrófához vezető utat, kijelentette: nem lehet a pilótákat hibáztatni, a típusváltozatot nem lett volna szabad forgalomba engedni ezzel az átesésvédelmi rendszerrel.

EASA-aggályok: még tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalma

Tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalmának feloldása, az EASA többek közt a robotpilóta működésével, a trim-kerék manuális mozgatásával, a pilóták képzésével kapcsolatban fogalmazott meg kérdéseket.

Százmillió dolláros segélyalapot hozott létre a Boeing a MAX-katasztrófák érintettjeinek

A felajánlott százmillió dolláros összeggel az indonéziai és etiópiai Boeing 737 MAX 8-katasztrófák áldozatainak családtagjait és az érintett közösséget kívánja segíteni az amerikai repülőgépgyártó.

Újabb problémát fedezett fel a 737 MAX-tesztek közben az FAA

Újabb potenciális kockázatot tárt fel az FAA a 737 MAX típussal kapcsolatban, amelyet a Boeingnek ki kell vizsgálni és javítania kell, mielőtt a típus globális repülési tilalmát feloldanák

Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma

A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.

Elkészült a Boeing a MAX-ek szoftverfrissítésével

Elkészült a Boeing a 737 MAX-ek repülésirányító rendszerének szoftverfrissítésével, a gyártó befejezte a szimulátoros teszteket és a tesztrepüléseket. A típust érintő repülési tilalom globális és az egyes országokban történő feloldásának dátuma továbbra is bizonytalan.

Ethiopian: talán soha nem használjuk többet a MAX-okat

Talán soha nem használjuk többé a 737 MAX-eket, ha mégis, akkor mi leszünk az utolsók, akik újra forgalomba állítják - mondta Tevolde Gebremariam, az Ethiopian Airlines vezérigazgatója.

WSJ: a Boeing régóta tudott a MAX jelzőrendszerének hibájáról

A The Wall Street Journal értesülései szerint a Boeing egy évvel a Lion Air repülőgépének katasztrófája előtt már tudott a MAX jelző rendszerének egyik hibájáról, de nem változtattak semmin. A Boeing szerint a hiba nem biztonságkritikus.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Közösen vizsgálják át a 737 MAX-et a főbb hatóságok

Közösen vizsgálja át a Boeing 737 MAX-ek módosításait több ország légügyi hatósága a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) együtt, a folyamat április végén indulhat és 90 napot vehet igénybe.

Jelentősen csökkenti a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing

Havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, a döntés azt jelzi, hogy az eredetileg reméltnél hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.

Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést

Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet

A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.

Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.

Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét

Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.

Le akarja mondani 737 MAX-rendelését a Garuda

Az indonéz állami légitársaság közölte, hogy egyeztetést kezdeményeztek a Boeing-gyárral arról, hogy 49 gép helyett a hírek szerint más típusra váltanának, és a már átvett egy példánytól is megszabadulnának.

Légiközlekedési állások, képzések

Repülőgép festő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Berendezés javíttató

Aeroplex of Central Europe Kft.

Méréstechnikus

Aeroplex of Central Europe Kft.

Raktáros

Magyar Duty-Free Kft.

Légiforgalmi irányító

HungaroControl Zrt.

Részmunkaidős értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Bevételező

Aeroplex of Central Europe Kft.

Műszaki rendszerüzemeltető

HungaroControl Zrt.

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

ATM rendszergazda

HungaroControl Zrt.
Hirdetés