Jelentősen, havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, ezt az amerikai repülőgépgyártó pénteken késő este, az amerikai tőzsdék zárását követően közölte. A döntés arra utal, hogy az eredetileg vártnál hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.

A Boeing idén nyártól arra készült, hogy a MAX-ok gyártási rátáját havi 57 darabra emelje a jelenlegi 52-ről, a mostani döntés értelmében azonban április közepétől havi 42 darabra csökken a termelés. A bejelentés arra utal, hogy a vártnál hosszabb ideig tarthat a 737 MAX-ok repülési tilalma és az átadások felfüggesztése.

A Boeing amerikai idő szerint pénteken késő este, tőzsdezárás után közzétett közleményében azt írta, hogy a termelés ideiglenes csökkentésével alkalmazkodnak a globálisan földre parancsolt 737 MAX típus átadásainak leállításához. A gyártó így többlet erőforrásokat tud a szoftverfrissítésre és annak hatósági tanúsítására csoportosítani annak érdekében, hogy a típus repülési tilalmát mihamarabb feloldják.

A havi 42 darabos kibocsátás mellett a 737 programban dolgozó munkavállalók körében nincs szükség leépítésekre.

A Boeing eközben az erőforrásait még inkább a gyártósor és a beszállítói lánc „egészségesebb működésének” és a termelés minőségének javítására fordítja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerikai gyártó folyamatos kapcsolatban van az ügyfeleivel, hogy a lassabb termelés és az átadások leállításának hatásait kezeljék az üzemeltetőknél.

A típus globális repülési tilalma és az átadások leállítása ugyanis komoly működési és pénzügyi problémákat okoznak azoknál a kisebb-közepes légitársaságoknál, ahol a flottában nagy arányban/példányszámban repültek a 737 MAX-ok, illetve az eredeti ütemezés szerint idén tavasszal, nyár elején vettek volna át újabb példányokat.

Az American Airlines a legfrissebb értesülések szerint június 5-ig kitolta a MAX-ok repülési tilalma miatti járattörléseket.

A légitársaság napi 90 járatot töröl a 24 darab 737 MAX gépének kényszerű nélkülözése miatt.

A Boeing az alvállalkozóival is tárgyal, hogy a beszállítói láncban üzemelési és pénzügyi téren egyaránt minimalizálják a gyártás lassításának következményeit.

A döntés nem sokkal Dennis Muilenburg Boeing-vezérigazgató hosszú videóüzenetét követően jelent meg, amelyben a gyártó reagál a március 10-én lezuhant Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 katasztrófájával kapcsolatban kiadott előzetes vizsgálati jelentésre, valamint felelősséget vállal az átesésvédelmi (MCAS) rendszer hibáinak kijavításáért, és megígéri a 737 MAX biztonságosabbá tételét.

Az ATW online információi szerint az amerikai repülőgépgyártó közlését követően a 737-esek komplett törzselemeit gyártó Spirit AeroSystems bejelentette, hogy ők fenntartják a jelenlegi havi 52 darabos szállítást. A 737 MAX-ok hajtóműveit gyártó CFM International szintén azt közölte, hogy nem tervezik a LEAP-1B típusú hajtóművek gyártási rátájának csökkentését.