Címlap Címkék ET 302

Címke: ET 302

Az Ethiopian Airlines ET 302-es számú járatát teljesítő Boeing 737 MAX 8 katasztrófája

2019. március 10-én, vasárnap reggel röviddel az Addisz-Abebából végrehajtott felszállást követően lezuhant az Ethiopian Airlines alig négy hónapos Boeing 737 MAX 8-as utasszállítója, a balesetet senki nem élte túl.

Ez volt a Boeing új generációs hajtóművekkel felszerelt 737 MAX típusának második katasztrófája rövid időn belül, az első példány 2017 májusi forgalomba állítása óta.

Híreink-cikkeink a katasztrófáról:

Elkészült a Boeing a MAX-ek szoftverfrissítésével

Elkészült a Boeing a 737 MAX-ek repülésirányító rendszerének szoftverfrissítésével, a gyártó befejezte a szimulátoros teszteket és a tesztrepüléseket. A típust érintő repülési tilalom globális és az egyes országokban történő feloldásának dátuma továbbra is bizonytalan.

Ethiopian: talán soha nem használjuk többet a MAX-okat

Talán soha nem használjuk többé a 737 MAX-eket, ha mégis, akkor mi leszünk az utolsók, akik újra forgalomba állítják - mondta Tevolde Gebremariam, az Ethiopian Airlines vezérigazgatója.

WSJ: a Boeing régóta tudott a MAX jelzőrendszerének hibájáról

A The Wall Street Journal értesülései szerint a Boeing egy évvel a Lion Air repülőgépének katasztrófája előtt már tudott a MAX jelző rendszerének egyik hibájáról, de nem változtattak semmin. A Boeing szerint a hiba nem biztonságkritikus.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Közösen vizsgálják át a 737 MAX-et a főbb hatóságok

Közösen vizsgálja át a Boeing 737 MAX-ek módosításait több ország légügyi hatósága a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) együtt, a folyamat április végén indulhat és 90 napot vehet igénybe.

Jelentősen csökkenti a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing

Havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, a döntés azt jelzi, hogy az eredetileg reméltnél hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.

Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést

Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet

A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.

Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.

Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét

Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.

Le akarja mondani 737 MAX-rendelését a Garuda

Az indonéz állami légitársaság közölte, hogy egyeztetést kezdeményeztek a Boeing-gyárral arról, hogy 49 gép helyett a hírek szerint más típusra váltanának, és a már átvett egy példánytól is megszabadulnának.

Ethiopian: megkapták a megfelelő képzést a pilóták

Az Ethiopian Airlines szerint pilótáik megkapták a Boeing 737 MAX-hoz szükséges képzéseket, a típusváltozat szimulátora viszont nem tartalmazza az MCAS rendszer hibáját kezelő eljárásokat, képzéseket.

Jelentősen változtat a 737 MAX átesésvédelmi rendszerén a Boeing

Az eddigi egy helyett két oldalról kapja majd az állásszögadatokat az MCAS-rendszer, de a vízszintes vezérsík automatikus kitérítésének mértékét és az automatika működését is korlátozza a gyártó.

Lion Air: nem is sejtették a pilóták, miért süllyed a gép

A Lion Air pilótái nem is sejtették, hogy a Boeing 737 MAX orrát miért nyomja le folyamatosan a repülésirányító rendszer, a trimre nem is gyanakodtak, csak a sebességgel és a magassággal voltak elfoglalva.

Seattle Times: a Boeing saját maga véleményezte az MCAS rendszert az FAA helyett

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) az elmúlt évek alatt egyre nagyobb mértékben hagyta a Boeingre saját gépei repülésbiztonsági rendszereinek véleményezését, így tett az MCAS-rendszerrel is.

Az amerikai közlekedési tárca vizsgálatot rendelt el az FAA-nél

A minisztérium azt vizsgálja: megfelelőek voltak-e a 737 MAX gépek biztonsági rendszerei, és megalapozottan adták-e ki rájuk a kereskedelmi forgalomba álláshoz szükséges engedélyeket.

Megvannak az etióp 737 MAX adatrögzítőjének adatai is

Sikerült letölteni az adatokat a lezuhant Ethiopian 737 MAX repülési adatrögzítő készülékéből. Az etióp közlekedési minisztérium szerint a kinyert adatok hasonlóságra utalnak az indonéz katasztrófával.

Sikerült kiolvasni a szerencsétlenül járt etióp MAX hangfelvételeit

Sikerült letölteni a múlt vasárnap lezuhant Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 repülőgép hangrögzítőjének (CVR) felvételét, jelentette a francia balesetvizsgáló testület.

Nem példátlan a légiközlekedés történetében egy-egy típus globális repülési tilalma

A történelemben számos típust kellett már globálisan földre parancsolni valamilyen baleset miatt, a mostanit megelőzően a 787-es Dreamlinereket.

Leállítják a 737 MAX-ok átadását, legalább májusig tarthat a repülési tilalom

Felfüggesztette a Boeing az új generációs keskenytörzsűinek átadásait, az USA légügyi hatósága szerint májusig is eltarthat a repülési tilalom. Információk szerint egyre nyilvánvalóbb az etióp és az indonéz katasztrófa közötti hasonlóság, az átesésvédelmi rendszer hibája.

A francia BEA vizsgálja a lezuhant etióp 737 MAX adatrögzítőit

Franciaország légiközlekedési baleseteket vizsgáló ügynöksége, a BEA vizsgálja majd a 2019. március 10-én lezuhant Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 repülőgép fedélzeti adatrögzítő berendezéseit.

Légiközlekedési állások, képzések

Aircraft Engineer

Lufthansa Technik AG

Repülőgép festő

Aeroplex of Central Europe Kft.

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Divattanácsadó

Magyar Duty-Free Kft.

ICAO Level 4/5/6

Repülés-szakmai angol nyelvvizsga felkészítő NYÁRI tanfolyam

Utas informáló koordinátor

Budapest Airport Zrt.

Raktáros

Magyar Duty-Free Kft.
Hirdetés