Címlap Címkék ET 302

Címke: ET 302

Az Ethiopian Airlines ET 302-es számú járatát teljesítő Boeing 737 MAX 8 katasztrófája

2019. március 10-én, vasárnap reggel röviddel az Addisz-Abebából végrehajtott felszállást követően lezuhant az Ethiopian Airlines alig négy hónapos Boeing 737 MAX 8-as utasszállítója, a balesetet senki nem élte túl.

Ez volt a Boeing új generációs hajtóművekkel felszerelt 737 MAX típusának második katasztrófája rövid időn belül, az első példány 2017 májusi forgalomba állítása óta.

Híreink-cikkeink a katasztrófáról:

Egy évvel az etióp 737 MAX katasztrófája után sem készült még el a végleges...

Az etióp balesetvizsgáló testület nem végleges jelentése szerint az átesésvédelmi rendszert adatokkal ellátó szenzor hibája közrejátszott az Ethiopian Airlines gépének lezuhanásában, és a pilóták megpróbálták kikapcsolni az automatikus vezérlést.

FAA: Komolyabb átképzésre lehet szüksége a 737 MAX-pilótáknak

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szerint az eddig javasoltnál komolyabb képzésen kellene a 737 MAX-pilótáknak átesnie, mert egy szimulátoros teszten súlyos hibákat vétettek gyakorlott pilóták.

Több Boeing-dolgozó is súlyos kritikával emlegette a 737 MAX-ot

A vállalati kultúrát, a vezetőséget, saját kikényszerített mulasztásaikat ostorozó üzeneteket váltottak a 737 MAX-ról a Boeing dolgozói, akik szerint az új generációs típusváltozat "borzasztóan szegényes" tervezésű lett.

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát

Idén már biztosan nem oldják fel a 737 MAX repülési tilalmát, ezt a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetője erősítette meg szerdán, ha tovább húzódik az ügy a Boeing akár le is állíthatja a gyártósort, az FAA még az etióp katasztrófa előtt további balesetekkel kalkulált.

Jövő márciusig nem számít a Boeing 737 MAX-ra a két nagy üzemeltető

Közel egy évesre nyúlhat a típusváltozat repülési tilalma: a két legnagyobb amerikai üzemeltető 2020 márciusáig törölte menetrendjéből a velük teljesített járatokat, mivel a hatóságok további változtatásokat kértek a MAX módosított repülésirányító szoftverének dokumentációjában.

Kiderültek az egykori Boeing-tesztpilóta kritikái a 737 MAX-ról

Az amerikai gyártó akkori fő tesztpilótája 2016-ban, a forgalomba állítás előtt fékezhetetlennek értékelte az átesésvédelmi rendszert, és utalt arra, hogy az MCAS magyarázatát felsőbb nyomásra ki kellett venni a dokumentumokból – derül ki hivatalos nyilatkozatokból.

Sullenberger kapitány szerint “halálcsapda” volt a Boeing 737 MAX rendszere

A Hudson folyóra kényszerleszállt világhírű kapitány miután szimulátoron többször megismételte a két 737 MAX-katasztrófához vezető utat, kijelentette: nem lehet a pilótákat hibáztatni, a típusváltozatot nem lett volna szabad forgalomba engedni ezzel az átesésvédelmi rendszerrel.

EASA-aggályok: még tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalma

Tovább húzódhat a 737 MAX repülési tilalmának feloldása, az EASA többek közt a robotpilóta működésével, a trim-kerék manuális mozgatásával, a pilóták képzésével kapcsolatban fogalmazott meg kérdéseket.

Százmillió dolláros segélyalapot hozott létre a Boeing a MAX-katasztrófák érintettjeinek

A felajánlott százmillió dolláros összeggel az indonéziai és etiópiai Boeing 737 MAX 8-katasztrófák áldozatainak családtagjait és az érintett közösséget kívánja segíteni az amerikai repülőgépgyártó.

Újabb problémát fedezett fel a 737 MAX-tesztek közben az FAA

Újabb potenciális kockázatot tárt fel az FAA a 737 MAX típussal kapcsolatban, amelyet a Boeingnek ki kell vizsgálni és javítania kell, mielőtt a típus globális repülési tilalmát feloldanák

Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma

A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.

Elkészült a Boeing a MAX-ek szoftverfrissítésével

Elkészült a Boeing a 737 MAX-ek repülésirányító rendszerének szoftverfrissítésével, a gyártó befejezte a szimulátoros teszteket és a tesztrepüléseket. A típust érintő repülési tilalom globális és az egyes országokban történő feloldásának dátuma továbbra is bizonytalan.

Ethiopian: talán soha nem használjuk többet a MAX-okat

Talán soha nem használjuk többé a 737 MAX-eket, ha mégis, akkor mi leszünk az utolsók, akik újra forgalomba állítják - mondta Tevolde Gebremariam, az Ethiopian Airlines vezérigazgatója.

WSJ: a Boeing régóta tudott a MAX jelzőrendszerének hibájáról

A The Wall Street Journal értesülései szerint a Boeing egy évvel a Lion Air repülőgépének katasztrófája előtt már tudott a MAX jelző rendszerének egyik hibájáról, de nem változtattak semmin. A Boeing szerint a hiba nem biztonságkritikus.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Közösen vizsgálják át a 737 MAX-et a főbb hatóságok

Közösen vizsgálja át a Boeing 737 MAX-ek módosításait több ország légügyi hatósága a Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) együtt, a folyamat április végén indulhat és 90 napot vehet igénybe.

Jelentősen csökkenti a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing

Havi 52-ről 42-re csökkenti április közepétől a 737 MAX gyártósor termelését a Boeing, a döntés azt jelzi, hogy az eredetileg reméltnél hosszabb ideig tarthat az átadások szüneteltetése, és tovább maradhat a földön a MAX-flotta.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.

Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést

Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

A hatóságok két éve tudták, hogy a MAX-ok irányításával baj lehet

A The Sydney Morning Herald szerint a hatóságok két évvel a Lion Air lezuhanása előtt már tudták, hogy a Boeing 737 MAX állásszögének módosítása a korábban megszokotthoz képest hatástalan lehet bizonyos körülmények között.

Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.

Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét

Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.

Légiközlekedési állások, képzések

Légiforgalmi irányító

HungaroControl Zrt.

Helikopter szerelő

Magyar Légimentő Nonprofit Kft.

Ügyfélszolgálati képviselő

Aeroplex of Central Europe Kft.
Hirdetés

Hirdetés
Jelentkezz légiforgalmi irányítónak!