A két légikatasztrófában érintett Boeing 737 MAX szoftvermódosítását már 96 tesztrepülésen, mintegy százhatvan órában vizsgálták, de még a következő hetekben is folytatják a teszteket a gyártó közlése szerint. A Southwest augusztus 5-ig kivette menetrendjéből a MAX-okat.

A minap egy dallasi rendezvényen Dennis Muilenburg Boeing-vezér elmondta, hogy a két katasztrófában érintett 737 MAX szoftvermódosítását eddig 96 alkalommal, összesen 159 órányi repülésen vizsgálták – írja a Flightglobal.

A tesztrepülések még „a következő hetekben” is folytatódnak a gyártó vezérigazgatója szerint.

Ez azt jelenti, hogy az USA légügyi hatósága, az FAA nyilatkozata után a gyártó szerint is jó ideig tart még a balesetek egyik okaként megjelölt átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása, valamint ennek engedélyeztetése. Muilenburg nem közölt részleteket a menetrendről.

Forrás: Boeing

A cégvezető megismételte korábbi, a Boeing felelősségét elismerő szavait, megint hangsúlyozva, hogy mélyen lesújtott a cég a Lion Air és az Ethiopian Airlines 737 MAX-ainak katasztrófái miatt. Hozzátette: fáradhatatlanul dolgoznak azon, hogy a szoftvermódosítás elkészüljön, így elkerülhető lesz az ilyen balesetek megismétlődése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint korábban megírtuk, az MCAS módosítása értelmében az eddigi egyetlen szenzor helyett kettőből nyeri majd a rendszer az adatokat, és ha egy bizonyos mértéket felülmúl a kettő közötti eltérés, akkor nem lép működésbe. Amikor pedig működik, nem olyan „agresszívan” lép fel a jövőben, nem vezeti akkora süllyedésbe a repülőgépet.

Muilenburg szólt arról is, hogy kihívás lesz visszanyerni a légitársaságok, pilóták és utasok bizalmát. Elmondta, hogy a korábbi, a gyártóbázisán az üzemeltetőknek tartott tájékoztató után az utóbbi két hétben az Egyesült Királyságban, Szingapúrban és Kínában is hasonló eseményeket rendeztek, amelyeken a szoftvermódosítás a téma.

Hozzátette: csapatával szorosan együttműködnek az üzemeltetőkkel, hogy megválaszolják minden kérdésüket, és visszajelzéseket kapjanak tőlük.

Eközben az egyik legnagyobb üzemeltető, a Southwest augusztus 5-ig kivette a 737 MAX típust a menetrendjéből. A légitársaság a többi amerikai céggel együtt március 13-án volt kénytelen leállítani MAX-gépeit, amelyből 34-et üzemeltet. A Southwest március hónapban mintegy 2800 járatát törölte a gépek kiesése miatt, ez körülbelül 150 millió dollár elmaradt bevételt jelentett a cégnek. Az eddig átvett példányokon túl a Southwest 231 MAX 8 és 29 MAX 7 gépre rendelkezik szerződéssel – a Flightglobal szerint.