Címlap Címkék MCAS

Címke: MCAS

Kiderültek az egykori Boeing-tesztpilóta kritikái a 737 MAX-ról

Az amerikai gyártó akkori fő tesztpilótája 2016-ban, a forgalomba állítás előtt fékezhetetlennek értékelte az átesésvédelmi rendszert, és utalt arra, hogy az MCAS magyarázatát felsőbb nyomásra ki kellett venni a dokumentumokból – derül ki hivatalos nyilatkozatokból.

Sullenberger kapitány szerint “halálcsapda” volt a Boeing 737 MAX rendszere

A Hudson folyóra kényszerleszállt világhírű kapitány miután szimulátoron többször megismételte a két 737 MAX-katasztrófához vezető utat, kijelentette: nem lehet a pilótákat hibáztatni, a típusváltozatot nem lett volna szabad forgalomba engedni ezzel az átesésvédelmi rendszerrel.

Februártól újra havi 52 darabra emelné a MAX-gyártósor termelését a Boeing

Bár a gyártó és a hatóságok továbbra sem közölnek hivatalos céldátumot a 737 MAX repülési tilalmának feloldásáról, egyre több jel mutat arra, hogy a háttérben már zajlik a "visszatérés" előkészítése, eközben az FAA kevesebb tapasztalattal rendelkező légitársasági pilótákat vonna be az új szoftver tesztelésébe.

Süllyedésbe viszi az újabb szoftverprobléma is a 737 MAX-okat

A tesztelésben részt vevő szakértők szerint a nemrég felfedezett másik műszaki hibát a kereskedelmi pilótáknak nem lenne elég idejük elhárítani. Eközben a Southwest közölte, hogy 2020 elejéig nem tervez a típusváltozattal.

Újabb problémát fedezett fel a 737 MAX-tesztek közben az FAA

Újabb potenciális kockázatot tárt fel az FAA a 737 MAX típussal kapcsolatban, amelyet a Boeingnek ki kell vizsgálni és javítania kell, mielőtt a típus globális repülési tilalmát feloldanák

Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma

A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.

Kiadták az etióp légikatasztrófáról az előzetes jelentést

Az etióp hatóság a 737 MAX irányítási rendszerének felülvizsgálatát kérte a Boeingtől, miután közzétette a március 10-i katasztrófájáról szóló előzetes jelentést, amely szerint a pilóták az utasításokat követték.

Az etióp pilóták követték a Boeing utasítását, ennek ellenére zuhant le a 737 MAX

Az Ehiopian Airlines lezuhant 737 MAX gépének pilótái lekapcsolták a vízszintes vezérsík állásszögét mozgató elektromos rendszert, ezzel hatástalanítva a MCAS-t, ahogyan azt a gyártó és az FAA a tavalyi indonéz katasztrófa utáni utasításában is szerepel.

Még hetekbe telhet a 737 MAX szoftverének módosítása

Még 4-6 hét kell a Boeingnek, hogy elvégezze a módosításokat 737 MAX típus repülésirányító szoftverén és a kapcsolódó oktatási dokumentációkon, ezt követően szigorú hatósági jóváhagyási folyamat indul.

Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről

Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.

Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét

Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.

Jelentősen változtat a 737 MAX átesésvédelmi rendszerén a Boeing

Az eddigi egy helyett két oldalról kapja majd az állásszögadatokat az MCAS-rendszer, de a vízszintes vezérsík automatikus kitérítésének mértékét és az automatika működését is korlátozza a gyártó.

Légiközlekedési állások, képzések

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Flight Instructors (Single Engine)

Emirates Flight Training Academy (EFTA)

Légiforgalmi irányító

HungaroControl Zrt.

Diszpécser

Aeroplex of Central Europe Kft.

Raktáros

Magyar Duty-Free Kft.

Warranty Manager

Lufthansa Technik AG

Személyi asszisztens

Budapest Airport Zrt.

Részmunkaidős értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.
Hirdetés