Az előző évhez képest történt néhány érdekes helycsere az Airline Ratings új listáján, amelyen a legbiztonságosabb légitársaságokat veszik számba. A hálózatosoknál és a fapadosoknál is bekerültek a felsorolásba olyan cégek, akik furcsa módon eddig nem szerepeltek.
Megint közzétette az Airline Ratings a hagyományos, év eleji listáját, amelyen a legbiztonságosabb húsz hálózatos és tíz fapados légitársaságot, illetve változó mennyiségben a legkevésbé biztonságos cégeket veszik számba.
Bár hivatalosan 2019-re szól az ábécé-sorrendben, tehát nem rangsorban felállított lajstrom, nyilvánvalóan az elmúlt évi teljesítményt vették alapul.
A portál a hatóságok és légiközlekedési szervezetek auditjai alapján dolgozik, de figyelembe veszik az egyes cégek saját biztonsági adatait is.
A húsz legbiztonságosabb hálózatos légitársaság (ábécé-sorrendben)
- Air New Zealand
- Alaska Airlines
- All Nippon Airways
- American Airlines
- Austrian Airlines
- British Airways
- Cathay Pacific Airways
- Emirates
- EVA Air
- Finnair
- Hawaiian Airlines
- KLM
- Lufthansa
- Qantas
- Qatar
- Scandinavian Airline System
- Singapore Airlines
- Swiss
- United Airlines
- Virgin Atlantic és Virgin Austrialia
Az AIRportal.hu által is közölt előző évi listához képest izgalmas változásokat figyelhetünk meg az idei válogatásban.
Bekerült ugyanis az American Airlines, az Austrian Airlines, a Qatar Airways és a United Airlines, azonban kiesett az Etihad Airways, a Japan Airlines és a Royal Jordanian.
További eltérés, hogy a múltkorival szemben most már egyetlen cégként vették figyelembe a bent maradt Virgin-csoport két légitársaságát. A listán szinte stabil hellyel rendelkező világhírű cégek között pedig voltaképp nincs meglepetés.
Mint tavaly megírtuk, a számos különféle listán előkelő helyezett Qatar Airways akkori hiánya meglepő volt, ezt a portál közlése szerint a komplex minősítés országra szóló részének elégtelen volta okozta.
Szintén különös volt, hogy a múltkori listán a három nagy amerikai hagyományos légitársaság közül egy sem szerepelt, most viszont kettő is bekerült.
Ugyanakkor míg az American és a United most már szerepel a lajstromban, a Delta továbbra sem fért föl. Ezen kívül a Japan Airlines és az Etihad kiesése is meglepő lehet.
A tíz legbiztonságosabb diszkont légitársaság (ábécé-sorrendben)
- Flybe
- Frontier
- HK Express
- Jetblue
- Jetstar Australia és Jetstar Asia
- Thomas Cook
- Volaris
- Vueling
- Westjet
- Wizz Air
Itt az az egyik szembetűnő változás, hogy kikerült az ír Aer Lingus, valamint az Alaska Airlines-ba olvadt, és így megszűnt Virgin America.
Bekerült viszont a fapadosok listájára a mexikói Volaris, illetve a magyar gyökerű Wizz Air.
Azért volt furcsa, hogy a tavalyi felsorolásból hiányzott a Wizz Air, mert a cég 2016 óta rendelkezik a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) üzemeltetés-biztonsági auditjának (IOSA) regisztrációjával, ami a légiközlekedési iparág legmeghatározóbb biztonsági elismerése.
Azonban továbbra sem került a listára három jelentős európai szereplő, a Ryanair, a Norwegian vagy az Easyjet közül egy sem, ami szintén meglepő.
Az USA-beli Southwest, a világ egyik legnagyobb légitársasága, a tavalyi és idei felsorolásban sincs jelen, ami utóbbit illeti, lehetséges, hogy ehhez a tavaly tavaszi, egy halálos áldozattal járó balesetnek van köze.
A szervezet megnevezte a legkevésbé biztonságos cégeket is: ezek az Ariana Afghan Airlines, a Bluewing Airlines, a Kam Air és a Trigana Air Service.
E körben új az egyaránt afgán Ariana és Kam Air, az előző listán pedig szerepelt még az észak-koreai Air Koryo, a Buddha Air, a Nepal Airlines, a Tara Air és a Yeti Airlines is.
Cikkajánló: