Az ismételt privatizáció levezénylését irányító olasz államvasút társkeresésének határidejét meghosszabbították: sajtóhírek szerint február végéig kell partnert találnia a csődvédelemben üzemelő Alitalia átvételére.
A jó ideje csődvédelemben működő Alitalia privatizációjának irányítója és leendő többségi tulajdonosa, a Ferrovie dello Stato (FS, olasz államvasutak) több időt kapott társat találni az ügylethez – írja az aero.de portál a La Repubblica című lapra hivatkozva.
A február végére meghosszabbított partnerkeresési határidő után március végéig kell a légitársaság megmentéséről szóló tervet benyújtania az állami vasúttársaságnak.
A sajtóhír megalapozottságát erősítheti, hogy az ANSA hírügynökség is ezt jelentette, bár konkrét dátum nélkül.
Az Etihad pénzcsapjának elzárása után súlyos helyzetben lévő légitársaság eladását először 2018 novemberéig, majd az idén január végéig kellett volna tető alá hozni. Némi segítséget jelent, hogy az állam által nyújtott 900 millió eurós kölcsön visszafizetésének határidejét az idén június végéig meghosszabbították.
Mint megírtuk, értesülések szerint a Delta Airlines képviselőit is felkeresték a leendő fő tulajdonos olasz államvasút tárgyalói, hogy az amerikai óriás-légitársasággal egyeztessenek az esetleges szerepvállalásáról.
Korábban a Lufthansa számított potenciális kérőnek, de a német holding jelentős átszervezésekhez, karcsúsításhoz köti az Alitalia átvételét. Szóba jött még az Air France-KLM és az Easyjet is, mint lehetséges vevők, de az olasz kormány Kínában is tárgyalt kisebbségi részesedés felkínálásáról az ázsiai ország cégei számára.
Azonban fontos szempont, hogy az Európai Unión kívüli vevőjelöltek csak legfeljebb 49 százalékban lehetnek tulajdonosai uniós bejegyzésű cégeknek a jogszabályok szerint.