Kiterjesztette a repülőterek körüli „no-drone” zónát a brit kormány, miután egyre többször zavarják meg a vezető nélküli szerkezetek a légikikötők forgalmát.

Az International Airport Review cikke szerint az eddigi 1 kilométeres védőzóna március 13-ától 5 kilométerre növekszik, és új eljárást vezetnek be a felderítés során.

Chris Grayling közlekedési miniszter nyilatkozatában világossá tette: repülőtér közelében drónozni bűncselekménynek számít, börtönbüntetés járhat érte, és mindent megtesznek azért, hogy a drónozók ennek tudatában legyenek. Ebben a kormány, valamint a Polgári Repülési Hatóság (CAA) együttműködése is segíti őket.

Az új szabályozás a rendőrség eszköztárát is megnöveli, lehetőségük lesz a 400 láb magasság fölött repülő drón leállítására és az azt vezető személy eredményes felkutatására is.

Forrás: London Gatwick Airport

Sajid Javud belügyminiszter leszögezte: a drónok leállítása és a felkutatás a leghatásosabb eszköz a probléma elleni küzdelemben, amelyben a tárca teljes vállszélességgel a rendőrség mellett áll.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Legutóbb csütörtök délután zavarta meg – vélhetően – drónozás a légiközlekedést: ezúttal Dublin repülőterét egy időre le kellett zárni, mert drónt észleltek. Karácsony előtt pár nappal Gatwicket bénította meg ilyen helyzet, London második legforgalmasabb légikikötőjét kétszer is le kellett zárni, a repülőtér tájékoztatása szerint a nap folyamán 760 járat és 110 ezer utas fordult volna meg a légikikötőben.

Chris Grayling brit közlekedési miniszter a BBC rádió péntek reggeli hírműsorában elmondta: Gatwick légterében “negyvennél is többször” észlelték drónok berepülését a lezárás elrendelése és a forgalom újraindítása között.