A duty free-ben vásárolt alkoholos italokat a repülőgépen eddig sem engedték elfogyasztani, de most már több brit reptéren a terminálokban sem szabad felbontani az üvegeket. A szabályt újfajta tasakok bevezetésével próbálják betartatni, Gatwickről pedig száműzték az eddig népszerű, kis üveges „shotokat”.

Az Egyesült Királyság 22 repülőterén, köztük Manchesterben, Heathrow-n és Gatwicken üzemelő World Duty Free új szabályt vezetett be: mostantól a terminálokon is betiltják a megvett alkoholos italok fogyasztását.

Az nem újdonság, hogy a repülőtéri üzletekben vásárolt alkoholos termékek lezárható műanyag zacskóba kerülnek, amelyre a „Do not open alcohol purchases until your final destination” felirat került, vagyis arra hívják fel a figyelmet, hogy az alkoholt csak a célállomásra érve bontsák fel. Ez azonban nem minden vásárlót tántorít el attól, hogy egy-két korty alkohollal csillapítsa a szomját az út előtt vagy alatt.

Ezért az újfajta tasakot úgy alkották meg, hogy csak éles tárggyal (késsel vagy ollóval) lehessen felbontani – amit viszont a kézipoggyászban nem szállíthatnak az utasok.

A World Duty Free szóvivője elárulta, hogy a cég önkéntesen hozta a szabályt, azért, mert az ittas emberek komoly veszélyt jelentenek utastársaikra, valamint a földi és a légi személyzetre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szigorú szabály – mondhatni zéró tolerancia – a sörre, a borra és az égetett szeszes italokra is vonatkozik, függetlenül a vásárolt termék űrtartalmától.

A londoni Gatwick repülőtéren például már nem árulják a korábban rendkívül népszerű, kis üveges „shot”-okat, amelyeket az utasok előszeretettel fogyasztottak a terminálokon; Glasgow repülőterén egyébként már tavaly júniusban bevezették ezt a zéró toleranciát.

A megoldás remek megelőző intézkedés lehet, bár a reptéri vendéglátó egységekben és a várókban továbbra is adott a lehetőség egyes utasoknak a túlzott alkoholfogyasztásra.

Forrás: World Duty Free

Az intézkedések fontosságát jelzi, hogy tavaly harmadával nőtt a fedélzeten a problémás utasok száma, és az esetek nagy részében az alkohol is közrejátszott. Európában a legtöbb ilyen a Ryanair fedélzetein történt, a járatain utazók 17%-a találkozott már balhés utastárssal.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) „Not on my Flight”  szlogennel kampányt is indított, amelynek célja, hogy visszaszorítsa a rendbontó és erőszakos viselkedését az európai légi járatokon, amelynek a legtöbb esetben a túlzott alkoholfogyasztás az okozója.