Vizsgálja a CFM International a Boeing 737 MAX-okhoz gyártott új generációs LEAP-1B hajtóművek kopását, hogy kiderüljön, a Southwest Airlines gépénél jelentkező korai problémák egyediek, vagy általános jelenségről lehet szó.

Az ATW Online szerint a General Electric és a Safran közös vállalkozása által készített LEAP-1B hajtóművek esetében korai anyagfáradást és kopást figyeltek meg, amely az eddigi vizsgálatok szerint több elemnél a jelentős hőmérséklet-különbségekből adódhat.

A Southwest Airlines egyik Boeing 737 MAX 8-asának erőforrásában már megfigyeltek ilyen idő előtti problémát.

A légitársaság gépét épp Orlandóból Victorville-be vitték volna tárolásra, a típus földre parancsolása után, amikor a 2-es, jobb oldali hajtómű 10 perccel a felszállás után meghibásodott, ezért a személyzet visszatért a kiindulási reptérre.

A CFM LEAP-1-es hajtómáve a Safran gyárában. Forrás: Safran

A vizsgálatok kiderítették, hogy a kopás a hajtómű turbinalapátjának hibáját okozta, és fém darabokat találtak a fúvócsőben. Az elemzés jelenleg is tart, a CFM egyelőre azt derítette ki, hogy a LEAP-1B hajtóművek 1 százalékát érintheti a probléma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eközben az Airbus A320neóhoz elérhető egyik erőforrással, a Pratt&Whittney áttételes hajtóművével is akadnak még gondok, amelyek miatt az indiai hatóság továbbra is vizsgálódik. Az indiai The Print szerint a PW1100G-JM hajtóművek problémái miatt az IndiGónál és a GoAirnél is biztonsági felülvizsgálatot tartott a hatóság.

Felidézték, hogy a Pratt hajtóműveivel 2017-óta folyamatosan problémák voltak: korai anyagfáradás, utastérbe jutó füst és hűtési problémák is keletkeztek, amelyek miatt a típus több példánya sem repült Indiában.

A gyártó az idei évre elvileg megoldotta a problémát, de közben egy újabb eset miatt fájhat a Pratt feje: olajnyomás gondok miatt kellett egy GoAir-járatnak kényszerleszállást végrehajtania. Az esetet sem a Pratt, sem a GoAir nem kívánta kommentálni.