A Budapest Airport szerint nem voltak veszélyben a Wizz Air stockholmi járatának utasai, amikor a repülőgép főfutóján lévő egyik gumiabroncs defektet kapott szerdán az 1-es futópálya sérülése miatt. A repülőtér üzemeltetője belső vizsgálatot indított.
Mint arról beszámoltunk, szerda este a repülőteret azért kellett lezárni mintegy 1,5 órára, mert a Wizz Air Stockholmból érkező Airbus A321-ese a landoláskor megsérült a futópálya felületéről leváló betondarab miatt.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője lapunkhoz pénteken eljuttatott közleménye szerint 89 percig tartott a zárás a futópálya betonfelületének kisebb sérülése miatt.
Hangsúlyozták: sem az utasok, sem pedig az érintett légijármű nem volt kitéve semmilyen közvetlen vagy közvetett veszélynek.
A sérülést a földi kiszolgáló személyzet vette észre, miután az Airbus A321neo a forgalmi előtéren állóhelyére gurult.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben azt hangsúlyozta, hogy a repülőteret évente használó több mint 15 millió utas, illetve a repülőgép-személyzetek biztonsága és épsége elsődleges fontosságú, és az eset a repülőtéri szolgálatok gyors és hatékony munkájának köszönhetően elszigetelt incidens volt.
A tájékoztatás szerint a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján a Budapest Airport az incidens kezelése során minden vonatkozó szabályozási eljárásnak megfelelt: az összes illetékes hatóságot, szervezetet és szolgálatot értesítették, illetve az utasokat is tájékoztatták.
Mindezek ellenére a Budapest Airport vezetősége belső vizsgálatot indított az ügyben, és az illetékes hatóságokkal is mindenben együttműködik. A belső vizsgálat eredményeit a társaság nyilvánosságra hozza, amint az rendelkezésre áll.
Lapunk megkeresésére az Innovációs és Technológiai Minisztérium közölte, a Közlekedésbiztonsági Szervezet is vizsgálja a szerdai baleset körülményeit.