A General Electric új típusú hajtóművében felfedezett hiba miatt 2020 első negyedévére csúszik a Boeing 777X prototípusának szűzfelszállása, de az átadásokat továbbra is 2020 végétől tervezi a gyártó.
A hibáról maga a GE értesítette a Boeinget, a repülőgép-gyártóhoz az első hajtóműveket várhatóan csak a negyedik negyedévben tudják leszállítani.
A Boeing a pénzügyi eredményekről szóló beszámolójában, amelyet az AIRportalhoz is eljuttatott, azt írta: továbbra is 2020 év végére tervezik az első átadás dátumát, de a GE hajtóművénél felfedezett kopási rendellenességek miatt el kell halasztani a prototípus szűzrepülését.
A GE mérnökei tartóssági problémákat fedeztek fel a 9X hajtóművön annak egyik utolsó tesztelése során. A program vezetője, Ted Ingling azt nyilatkozta az ATW megkeresésére, hogy a gyári tesztelések közben észleltek egy mechanikai problémát a magas nyomású kompresszorban, a hajtómű 11-es fokozatában, amely miatt le kellett állítani a hajtómű tesztelését.
A probléma miatt a GE-nek módosításokat kell elvégeznie a GE9X-hajtóműveken, az első felszállást csak ezt követően hajtja majd végre a prototípus, már a javított erőforrásokkal.
Arról azonban nem kerültek nyilvánosságra részletek, hogy a módosítás milyen mélységű beavatkozást igényel a hajtóműben és utána milyen teszteket kell még végrehajtani, így nem ismert az sem, hogy a probléma elhárítása mennyi időt vehet igénybe.