Budapesten szakította meg útját a Lufthansa München – Nagyszeben (Sibiu) járata szerdán délelőtt. A járatot teljesítő D-ACKK lajstromjelű, Bombardier CRJ-900LR típusú repülőgép személyzete információink szerint a pilótafülke szélvédőjének repedése és kabinnyomás-csökkenés miatt döntött az út megszakítása mellett.
Az LH 1650-es számú járat személyzete Magyarország légterében jelentette a problémát a Hungaro Controlnak. A légiforgalmi irányítás engedélye alapján a repülőgép Celldömölk térségében kezdte meg a (vész)süllyedést utazómagasságról tízezer lábas magasságba, majd Ozora térségében bal fordulóval Ferihegy irányába fordult.
A repülőgép háromnegyed tíz körül biztonságosan leszállt a budapesti repülőtér 31R futópályáján, ahol a repülőgépet a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság egységei várták, ezután kíséretükben a számára kijelölt állóhelyre gurult.
Ilyen esetekben a sztenderd eljárás az út megszakítása és az utazómagasságról történő, azonnali vagy mihamarabbi süllyedés 10 000 láb (kb. 3000 méter) körüli magasságba, mert a kabinnyomás-csökkenés oxigénhiányos állapotot (hypoxia) okozhat, ez pedig veszélyes lehet a fedélzeten tartózkodókra.
Az utastérben elhelyezett oxigénmaszkok ilyen esetben automatikusan, vagy a pilóták közreműködésével kinyílnak, az utasok oxigénellátása ezeken a készülékeken keresztül történik, amíg a repülőgép biztonságos magasságba nem ér.
Éppen egy hete a Jet2 járata szakította meg útját Budapesten hasonló okok miatt.