Péntek este teljesen leáll az Aigle Azur, amely korábban pár járatát már törölte, és a jegyek értékesítését sem tervezte szeptember 10-e után.

Az RTL France egy légitársasági dolgozóknak írt belső levélre hivatkozva azt közölte, hogy az anyagi helyzet és a csődeljárás miatt nem tudja elindítani járatait szeptember 6-a után, szeptember 7-étől minden járatot töröltek. Akiknek 6-a után lenne a visszaútjuk Párizsba, másik légitársaságra kell jegyet váltani, és a levél szerint nem is számíthatnak kártérítésre a cég anyagi helyzete miatt, azt jogi úton tudják kérni.

Hozzátették ugyanakkor, hogy a vevőkeresés nem állt le, továbbra is várják a jelentkezőket az azúrkék sasra, és jelezték, hogy már futott be hozzájuk ajánlat.

A légitársaság korábbi közlése szerint csak néhány járatot szüntettek be csütörtökön, a jegyértékesítést szeptember 10-ével tervezték leállítani, de az anyagi helyzet súlyosbodása miatt a szinte azonnali és teljes leállás mellett döntöttek. A géppark Orly-n és Chateauroux-ban várja majd sorsa jobbra fordulását.

A légitársaság 1150 munkavállalót alkalmaz, útvonal-hálózata döntő részét a Franciaországot Algériával összekötő járatok teszik ki. A Párizs-Orly repülőtéren bázissal rendelkező társaságot 1946-ban alapították.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Aigle Azur ezzel csatlakozik azon légitársaságok sorához, amelyek az európai piac konszolidációjának áldozatai. Csak idén a teljesség igénye nélkül a kontinensen a Germania, a flybmi, és a WOW Air, globális szinten pedig Jet Airways és az Avianca brazil és argentin vállalata szüntette be működését.

A vállalat hétfőn kért csődvédelmet, korábbi lapértesülések szerint flottája megtartása is nehézségekbe ütközik, mert a lízingcégek nem bíznak abban, hogy a légitársaság ki tudja fizetni a bérleti díjat, ezért fontolóra vették vagyontárgyaik visszavételét.

Fotó: AIRportal.hu

Az Aigle Azur 11 gépének átlagéletkora 17 év, a flotta gerincét 8 darab Airbus A320-as adja, emellett A319-esek és A330-asok szolgálnak még a cégnél. A légitársaság saját tulajdonú példánnyal nem rendelkezik, mindegyiket különböző lízingcégektől bérli, egyebek közt a GECAS-szal és az Avolonnal is szerződéses viszonyban áll.