Az Embraer átadta az új generációs hajtóművekkel felszerelt E-Jet család legnagyobb befogadóképességű változatának első példányát. Az első E195-E2-est a brazil Azul állítja forgalomba, a gépet az AerCap lízingcégtől bérli a légitársaság.
Az Azul Linhas Aéreas Brasileiras S.A. 51 darab E195-E2-re adott korábban kötelező érvényű megrendelést az Embraernek és idén még öt példányt vesz át a típusból.
Az Azul E195-E2-es repülőgépei egyosztályos elrendezéssel 136 utas szállítására képesek.
A légitársaság a belföldi és a nemzetközi útvonalhálózatán is használja majd a típust.
A Pratt & Whitney PW1900 új generációs hajtóművekkel felszerelt E195-E2 egyosztályos székezéssel maximum 146, kétosztályos elrendezésben 120 utas szállítására képes, teljes terheléssel 2600 tengeri mérföld (4820 km) hatótávolsággal rendelkezik.
A gyártó szerint az E195-E2 az elődjénél, a 2300 tengeri mérföld hatótávolságú E195-ösnél 25,4%-kal kevesebb egy ülésre vetített üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet, ehhez a takarékosabb hajtóműveken, valamint az aerodinamikai és egyéb fejlesztéseken (teljesen új tervezésű szárny, új futómű, új fly-by wire rendszer, 75%-ban megújult egyéb rendszerek) kívül a 3 széksorral megnövelt befogadóképessége is hozzájárul.
A gyártó közlése szerint az április közepi tesztrepüléseken az E195-E2 az eredeti specifikációkhoz képest is jobban teljesít, 1,4%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást mértek a tervekben szereplőnél.
Az Embraer kiemeli, hogy az E195-E2 a legnagyobb felszállótömeggel is képes felszállni mindössze 1800 méter hosszú futópályákról. A típus karbantartási költségei 20%-kal alacsonyabbak elődjénél.
A brazil gyártó, amely kereskedelmi típusait várhatóan ez év végétől a Boeinggel közös vegyesvállalatban gyártja és értékesíti, eddig 111 példányra szerzett megrendelést az E195-E2-ből.