Lefújta a szeptember 27-ére tervezett sztrájkot a British Airways pilótáinak nagy részét tömörítő BALPA szakszervezet, ezzel váratlan helyzetbe hozta a légitársaság vezetését.

Fotó: AIRportal.hu

A BALPA annak ellenére vonta vissza szerdán a szeptember 27-re tervezett sztrájkot, hogy a British Airways továbbra sem jutott megegyezésre a szakszervezettel a pilóták javadalmazása ügyében.

Az érdekképviselet indoklása szerint a sztrájk első két napján a pilóták megfelelően demonstrálták erejüket és elszántságukat a munkáltató felé.

Annak ellenére, hogy a British Airways továbbra sem hajlandó a megegyezésre, a harmadik sztrájknap lefújásával a pilóták arra tesznek kísérletet, hogy a felek üljenek vissza a tárgyalóasztalhoz.

A BALPA szóvivője szerint az utasok joggal várják, hogy a pilóták a légitársaság leállása nélkül oldják meg a vitájukat a munkáltatóval. „Most itt az ideje, hogy lehűtsük a kedélyeket és próbáljuk pragmatikusan kezelni az ügyet. Bízunk benne, hogy a British Airways és tulajdonosa, az IAG legalább akkora felelősséggel áll a kérdéshez, mint a pilóták” – tette hozzá.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Váratlanul érte a céget a sztrájk törlése

A British Airways, elkerülendő az EU261-es jogszabály szerint az utasoknak fizetendő magas kártérítéseket, a szeptember 27-re bejelentett sztrájk előtt a jogszabályban előírt két héttel, szeptember 12-én megkezdte az utasok kiértesítését, átfoglalását és törölte a sztrájk napjára tervezett járatait.

A sztrájk lefújásával így pedig szokatlan helyzet állt elő: a járatok el tudnának indulni 27-én, azonban szinte üresen, hiszen az utasokat már átfoglalták más dátumokra, más légitársaságok járataira vagy visszatérítették nekik a jegyárat.

Váratlan helyzet elé állította a légitársaságot a pilóták döntése. (Fotó: AIRportal.hu)

A British Airways szóvivője szerda este még nem tudta megmondani, hogy a légitársaság hogyan kezeli a váratlanul előállt helyzetet. Ha a gépek utasok nélkül indulnának el aznap, az még nagyobb pluszköltséget jelent a légitársaságnak, mint ha a pilóták tényleg sztrájkolnának.

A BALPA jelezte, hogy amennyiben ezt követően sem jutnak egyezségre, fenntartják annak lehetőségét, hogy újabb sztrájknapokat jelentsenek be.

Amint korábban megírtuk, a Brit Közforgalmi Pilóták Egyesülete (BALPA) még augusztusban jelentett be három szeptemberi napra is sztrájkot, 9-10-ére, valamint 27-ére.

A szeptember 9-10-ei sztrájkokat meg is tartották a pilóták, amelynek következtében a British Airways két napra szinte teljesen leállt, majdnem az összes, 1700 járatát törölte a légitársaság, a munkabeszüntetés kétszázezer utast érintett.

A lépést még augusztusban, azok után jelentette be a mintegy 10 ezer pilótát képviselő szakszervezet, hogy az előző hónapban a tagság döntő többsége, 93 százaléka a sztrájk megtartása mellett szavazott.

A testület több hónapon keresztül folyamatosan tárgyalt a British Airways képviselőivel és állításuk szerint olyan béremelési javaslatot terjesztettek elő, amely mindkét fél számára elfogadható, de a munkáltató azt elutasította.

Az érdekképviselet számításai szerint a sztrájk naponta 40 millió fontjába került a légitársaságnak, amely annak ellenére nem fogadta el a béremelési javaslatot, hogy a munkáltató és a BALPA ajánlata között mindössze 5 millió font különbség volt.