Az európai gyártó legmodernebb szélestörzsű típusának befejező munkálataira és átadására is felkészíti kínai üzemegységét, emellett a tiencsini keskenytörzsű gyártósor kibocsátását 50%-kal megemeli az Airbus. 

Tovább erősíti partneri együttműködését az Airbus Kínával, az európai repülőgépgyártó erről szándéknyilatkozatot írt alá a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reform Tanácscsal. A megállapodást Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója és He Lifeng, a Tanács elnöke írták alá Franciaország és Kína elnökeinek jelenlétében.

Az Airbus tiencsini végösszeszerelő üzemének gyártási kapacitását havi hat darabra emelik 2019 év végére, ez 50%-os növekedést jelent majd az eredeti tervekhez képest. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy az Airbus 2021-re havi 63 darabra tudja emelni a keskenytörzsűek kibocsátását.

Az Airbus Tiencsinben működő, a szélestörzsű típusok befejező munkálatait (kabinberendezés, festés) és átadását végző Completion and Delivery Centre (C&DC) kompetenciáját pedig a gyártó legmodernebb típusára, az A350-esre is kiterjesztik 2020 második felétől – írta lapunknak küldött közleményében a gyártó.

Az első A350-est 2021-ben adhatja át a tiencsini üzemegység.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus

Kína légiközlekedési piaca hatalmas potenciállal rendelkezik, a kínai belföldi járatok piaca hamarosan a világ legnagyobbjává válik, az országba érkező és onnan induló nemzetközi forgalom is megduplázódott az elmúlt tíz évben.

Az Airbus globális piaci előrejelzései szerint a következő 20 évben 7 560 darab új repülőgépre lesz kereslet az országban.

Az Airbus 2008 szeptembere óta működő tiencsini A320-as gyártósora 450 repülőgépet adott át eddig.

A szélestörzsűek befejező munkálatait és átadását végző C&DC 2017. szeptemberében kezdte meg működését, és eddig az A330-as típusokon végzett fedélzeti berendezési, festési munkákat, a repülőgépek átadás előtti teszteléseit és a gépek átadásával kapcsolatos tevékenységeket.

Final Assembly vs. C&DC

Fontos különbség az A320-as végösszeszerelő gyártósorhoz (Final Assembly Line) képest, hogy míg az A320-as család esetében az Európából érkező fődarabokat (pl. törzsszekciók, szárnyak, vezérsíkok, futóművek, rendszerek, stb.) Tiencsin szereli össze, és itt történik a repülőgépek első felszállása és tesztelése is, addig az A330-asok esetében az összeszerelés (final assembly) és repülési tesztek Európában zajlanak, és a már félkész (festetlen, kabinberendezés nélküli) gépek átrepülnek Kínába ahol a végső munkálatokat (festés, kabinberendezés, átadás előtti tesztek) végzik.