A Piper bejelentette legújabb típusát, az M600/SLS repülőgépet, amelynek alapfelszereléséhez tartozik az automatikus leszállást is biztosító, „HALO” elnevezésű rendszer.

A Piper M600/SLS típusa (Fotó: Piper)

Bemutatta legújabb típusát a Piper, amelynek alapfelszerelése lesz a „HALO” repülésbiztonsági rendszer, ezzel az első kisgép lehet, amely kényszerhelyzetben automatikusan leszállhat.

Az M600/SLS „HALO” rendszere a Garmin G3000 avionikai csomagját használja, amely több, a repülőgép vezetését megkönnyítő funkciót tartalmazott már eddig is.

A legjelentősebb előrelépés azonban a Garmin automatikus leszállást lehetővé tévő rendszere, az Autonomí integrációja, elsőként a kisgépes repülésben.

A rendszer szükség esetén automatikusan működésbe lép, de bármelyik utas is aktiválhatja. Ekkor a rendszerek átveszik az irányítást, és a legközelebbi repülőtéren leszállnak a repülőgéppel. Eközben mind az utasok, mind a légiforgalmi irányítás információkat kap a tervezett útvonalról.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A rendszer számításba veszi a futópálya adottságait, a terepviszonyokat és az időjárást is az egész repülés során, majd leszálláskor automatikusan lefékezi a repülőgépet és leállítja a hajtóművet.

A típus hatósági jóváhagyása hamarosan megtörténhet, ám az automatikus leszállási mód több kérdést is felvet, amely miatt elhúzódhat a folyamat. A rendszer például csak a saját szándékát közli a megadott frekvencián, de nem tudja figyelembe venni a környező forgalmat vagy a légiforgalmi irányítók utasításait.

Az M600/SLS a gyártó szerint 2019. év végétől áll majd a vásárlók rendelkezésére, akik egy különleges szervizcsomagot is kapnak gépük mellé. Ez 5 éves időtartamra fedezi a tervezett karbantartásokat és időszakos átvizsgálásokat.