Szándéknyilatkozatot írt alá a müncheni repülőtér és a Lufthansa a bajor légikikötő 2-es termináljának kibővítéséről és a karbonsemleges működésről.

A légitársaság közleményében azt írta, a szándéknyilatkozat a szatellit terminál keleti irányú bővítéséről szól, a tervek szerint egy új pierrel toldanák meg a pár évvel ezelőtt átadott új épületet. Ennek oka, hogy a müncheni repülőtér már most is kapacitása határán üzemel, és szeretnének felkészülni a várható forgalom-növekedésre. Az új épületszárny várhatóan 10 millióval növeli meg az éves utaskapacitást, és a látványtervek szerint 12 új utashíd épülhet fel egy jelenleg forgalmi előtérnek és parkolónak használt területen.

Az új szárny és a repülőtér egésze az üzemeltető tervei szerint 2030-tól karbonsemelgesen működik majd, ehhez csatlakozik a Lufthansa, amely folyamatosan újabb gépeket helyez át a bajor főváros repülőterére. Ezek között említették az Airbus A350-900-asokat, amelyek 50 százalékkal kevesebb zajt és 25 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki.

A tervek előkészítése már folyamatban van, a következő lépés, hogy egyeztetik a légitásaság és az üzemeltető igényeit, ennek rögzítése után újabb megállapodás születik, amelynek alapján megkezdődhet az érdemi munka.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Wilken Bormann, a Lufthansa müncheni bázisának vezetője szerint a repülőtér bővítése fenntarthatóbb üzemelést és légiforgalmat biztosít és jó példával szolgál világszerte arra, hogyan lehet a fenntarthatósági szempontokat figyelembe véve közös fejlesztéseket végrehajtani. Ennek fényében kapcsolják be a repülőteret a hosszútávú gyorsvasúti hálózatba, amellyel az ultra-rövid távolságokat teljesítő járatokat tudják kiváltani.

A két fél az 1990-es évek óta együtt dolgozik a Franz Josef Sratuss-ról elnevezett repülőtér fejlesztésén. Ennek gyümölcse a 2003-ban átadott 2-es terminál, illetve ennek kibővítése, a 2016 áprilisában felavatott szatellit terminál is.