Továbbfejleszti az Embraer a Phenom 300E típust, hogy még vonzóbbá tegye a vevőknek az eddig félezernél is több példányban elkelt könnyű üzleti repülőgépét, amely akár egyetlen pilótával is üzemeltethető.
A Phenom 300-as család alapmodellje 2008-ban emelkedett először a levegőbe, és egy évvel később állt forgalomba. A továbbfejlesztett, 300E (Enhanced) verzióra közel tíz évet kellett várni, ezt 2018-ban mutatta be az Embraer.
Most, alig két évvel később további fejlesztéseket jelentett be a brazil repülőgépgyártó, bár ezúttal nem új verzióval, hanem e meglévő, mai igényeknek is megfelelő modell átalakításával valósítja meg elképzeléseit.
Az új verziót a tervek szerint a Garmin G3000-es avionikai csomagon alapuló Prodigy Touch pilótafülkével szerelik fel, ami az Embraer szerint páratlan technológiai előnyt jelent a könnyű üzleti- és magánrepülőgépek között.
Az új csomag része egyebek mellett szélnyírást és túlfutást előrejelző, valamint a potenciális veszélyekre figyelmeztető szoftver is.
A saját fejlesztésű mesterséges intelligencia a gyártó közleménye szerint képes a repülőgép helyzetének áttekintésére, és figyelmeztetni a pilótát, ha például túl gyorsan vagy túl meredeken közelíti meg a futópályát leszállás előtt.
Az ilyen támogató rendszereknek kiemelt szerepe van a Phenom 300E üzemeltetésénél, mert a típus egyetlen pilótával is repülhető.
Lesznek változtatásokat a pilótafülkén kívül is: a mostani hajtóműveknél nagyobb teljesítményű, Pratt & Whitney Canada PW535E1 erőforrást kap az új változat, ami az eddiginél nagyobb, 464 csomós (858 kilométer/órás) utazósebességet tesz lehetővé, öt utas esetén némileg megnövelt, 3720 kilométeres hatótávolság mellett.
Az Embraer a közleményében hangsúlyozta: amellett, hogy piacra dobják az első Mach 0.80-as (a hangsebesség 0,8-szorosa) utazósebességre képes, egypilótás üzemben is használható repülőgépet, az új erőforrások valamivel halkabbak is elődjeiknél.
Az utaskomfortot új zajszigeteléssel igyekeznek növelni, és a megrendelők választhatják a Praetor 500 és 600-as családon debütált Bossa Nova Edition kabinberendezést is.
A gyorsított fejlesztések háttérben valószínűleg a növekvő konkurencia áll: a Cessna Citation CJ4 mellett a hamarosan forgalomba álló Pilatus PC-24-essel és a Learjet 75-össel is versenyeznie kell a vevőkért az Embraer Phenom 300-asnak, hiába uralta saját piaci szegmensét az elmúlt tizenegy évben, 530 eladott példánnyal.