Több száz méter hosszan sérüléseket találtak Karacsi repterének futópályáján a pakisztáni hatóságok a pénteki légikatasztrófa után. Nem megerősített vasárnapi hírek szerint a hajtóművek okozták ezt, tehát vélhetően tényleg behúzott futóművel érintette a betont az állami légitársaság később lezuhant gépe.

Egy Twitterre felkerült videóban látható, hogy a karacsi légikikötő futópályája két, egymással párhuzamos csíkban megsérült, és legalább három ilyen, egymást követő nyom is megfigyelhető.

A pakisztáni hatóságok nem közölték még, de nem megerősített vasárnapi hírek szerint az állami légitársaság lezuhant A320-asának hajtóműve karcolta meg a futópályát, amikor a pilóták először próbáltak meg leszállni.

Az Aviation Safety Network a hatóságoktól értesülő helyi ARY News-ra hivatkozva írta ezt, az információk szerint a sérüléseket a hajtóművek okozta, az egyik a pályaküszöbtől 1370, a másik 1675 méterrel kezdődik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt alátámasztani látszik a péntek délutáni katasztrófa előtti percekben készült fotó, amelyen mindkét hajtómű enyhén füstöl és feltehetően sérülésnyomok vannak a hajtóműburkolat alsó részén. Szintén megerősíti a feltételezést az egyik túlélő beszámolója, amely szerint a gép egyszer földet ért, majd újra a magasba emelkedett.

Viszont hivatalosan senki nem jelentette eddig ki, hogy behúzott futóművekkel landolt a repülőgép.

A lezuhanás előtti utolsó másodperceket rögzítette egy térfigyelő kamera, ennek felvételén látszik, hogy a főfutók kiengedett állapotban vannak, de azt a vizsgálatnak kell kiderítenie, hogy először tényleg behúzott futóművekkel kísérelték-e meg a landolást.

Az Airbus szakemberei hétfőn érkeznek Pakisztánba, megkezdeni a nyomozást a helyi hatóságokkal és a francia balesetvizsgálókkal, a BEA szakembereivel. A repülési adatrögzítőre már másnap rábukkantak, de a pilótafülkében zajló beszélgetést, egyéb kommunikációt és a rendszerek jelzőhangjait rögzítő berendezést a korábbi hírekkel ellentétben csak május 28-án találták meg a BEA jelentése szerint.

Az állami légitársaság 8303-as járatát teljesítő repülőgép Lahore-ból tartott Karacsiba. Ami eddig biztos: a pilóták megszakították a landolást, átstartoltak, a második megközelítés során pedig azt jelentették a légiforgalmi irányításnak, hogy mindkét hajtómű leállt, majd pár száz méterre a reptértől sűrűn lakott területre zuhant az A320-as.

A fép fedélzetén 91 utas és 8 fős személyzet volt, előbbiek közül ketten viszont csodával határos módon túlélték a balesetet, a lakóövezetben  senki nem halt meg a becsapódás következtében, súlyos sérültek viszont lettek közülük.