Csődvédelmet kért hitelezőivel szemben a Virgin Atlantic a brit és amerikai bíróságon. A társaság teljes átalakítás nélkül szeptemberben kifut a készpénzből.
A Reuters híre szerint a New York-i bíróságra beadott kérvényében a társaság azt írta, megállapodott a tulajdonosokkal egy közös feltőkésítésben, amelynek részeként leírják az adósságaikat.
A hitelezők felé több javaslatot is tett a Virgin: a 280 millió dolláros megújuló hitelkeret lejáró hitellé válik, amelyet hosszabb idő alatt, és 1 százalékkal nagyobb kamattal fizetnek vissza.
A lízingcégek, amelyek 24 gépet birtokolnak, vagy belemennek abba, hogy jövő szeptemberig 15 százalékkal kevesebbet fizet a Virgin a gépekért, vagy a társaság azonnal felmondja a lízingszerződést, és karbantartás nélkül, jelenlegi állapotukban visszaadja a repülőgépeket.
A folyamat várhatóan még a nyáron befejeződik, és a tulajdonosok arra számítanak, hogy ezzel nem csak a koronavírus-járvány negatív hatásait tudják kiküszöbölni, de a pandémia után újra sikeres lehet a cég.
A brit bíróságtól kedden kapott jóváhagyást a csődvédelemre a társaság. Ebből a beadványból derült ki, hogy átalakítás nélkül
a cégnek szeptemberben elfogy a készpénzállománya, illetve az is, hogy az előzetes foglalások 89 százalékkal estek a tavalyi szinthez képest, 2020 második felében az egy évvel korábbi forgalom alig negyedével számol a társaság.
A lépéssel a Virgin Atlantic azt akarja megakadályozni, hogy a reorganizáció és feltőkésítés közben bármelyik hitelezője felszámolási eljárást indíthasson a társaság ellen.
A cég 51 százalékos tulajdonosa a Richard Branson által birtokolt Virgin Group, a fennmaradó 49 százalék a Delta Air Lines tulajdona.
A Virgin a járvány alatt már bezárta gatwicki bázisát és elbocsátott több mint 3500 dolgozót.
Az elmúlt pár hónapban több nagy légitársaság is csődvédelmet kért, a dél-amerikai LATAM, Avianca és Aeromexico mellett a Thai Airways, a Cityjet és román Blue Air is védelmet kért hitelezőitől.