Az ezerötszázadik A330-as, amely egy A330-900neo, a Delta Air Lines flottájába került. A minap az európai hatóság kiadta a tanúsítást a megnövelt, 251 tonnás legnagyobb felszállótömegű változatra, ami jelentős hatótáv-növekedést jelent ugyanakkora terhelésnél.

Adatbázisok szerint az A330-900neo típusú példányt a Rolls-Royce Trent 7000-es hajtóművével szerelték, az amerikai légitársaság 29 business, 28 prémium economy és 224 turista osztályú üléssel kérte. Pici szépséghibája azért van az ünneplésnek: a gépet az átvétel után Amszterdamba repülték, és azóta is ott tárolják.

Forrás: Airbus

Az A330-as típus az A300-as utódaként 1992-ben szállt fel először, és két évvel később, 1994-ben teljesítette első kereskedelmi útját az azóta az Air France-ba olvadt Air Inter légitársaság színeiben. Az Airbus közleménye szerint a típus igazi úttörő volt, mivel ez volt az első, amelynek végösszeszerelő sora a festőhangárhoz és a belső kialakítást végző csarnokhoz közvetlenül kapcsolódott.

A kétezres években az Airbus nagy hangsúlyt fektetett a típus folyamatos fejlesztésére: a közlés szerint évente 150 millió eurót költöttek arra, hogy újabb technológia kerüljön a fedélzetre. Ennek részeként alakították ki az áruszállító A330-200F, valamint a hadiipari igényeket kiszolgálni képes MRTT (Multi Role Tanker Transport) változatot.

A legfrissebb adatok szerint a korábbi generációs szériából 1486 darabot rendeltek, ebből 1452 készült már el, és 1383 most is szolgálatban van.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az újabb hajtóművekkel, kompozit szárnyvégekkel és új kabinbelsővel felszerelt neo változat már nem ennyire sikeres: a 2018 novemberében a TAP színeiben szolgálatba álló verzióból eddig 332 darabot rendeltek és 49-et adtak át üzemeltetésre szeptember 31-ig.

Az Airbus közleményében megjegyezte, hogy a rövidebb törzsű 800-as verzió, amelyből mindössze 18 példányt adtak el eddig, a következő hetekben állhat kereskedelmi forgalomba.

Az A330-900-as megnövelt, 251 tonna legnagyobb felszállótömegű variánsának tanúsítását a napokban adta ki az uniós hatóság (EASA) a gyártó közleménye szerint.

A súlyt nem növelő, speciális szerkezeti megerősítések révén ez a változat standard terheléssel 1200 kilométerrel többet, akár 13 300 kilométeres utat is megtehet, vagy 6 tonnával több hasznos terhet (utast és csomagot) szállíthat az alapvariánshoz képest.

A közlemény hozzáteszi: emellett a futóműveket is áttervezték, ezek nagyobb karbantartási ciklusa ennek is köszönhetően 10-ről 12 évre nőtt.

A gyártó szerint a 200 és 251 tonna közötti legnagyobb felszállótömegű variánsokkal számos választási lehetőséget adnak az üzemeltetőknek. Az új, nehezebb változat első üzemeltetője a Corsair francia üdültető légitársaság lesz. A rövidebb törzsű, 800-as széria jövőre lesz elérhető a jobban terhelhető változatban.