Német lapértesülések szerint az EU azt tervezi, hogy a légijáratokra és a repülőgép-típusokra is bevezeti a környezetvédelmi besorolást.
A Welt am Sonntag információi szerint a döntéshozók olyasmi címkét akarnak bevezetni e célra, mint ami már megtalálható a háztartási eszközöknél. Ugyanúgy piros, sárga és zöld színnel jelölnék, hogy melyik járat vagy repülőgép mennyire környezetszennyező.
Nemcsak a szén-dioxid, hanem a nitrogén-oxidok kibocsátását, a zajszennyezést és a gép életciklusát is figyelembe vennék majd a környezeti terhelés kiszámításánál. Emellett azt is beleszámíthatják majd, hogy a légitársaság használ-e fenntartható forrásból származó üzemanyagot, és mennyi szemetet termel.
A besorolás alapjául szolgáló rendszer kiépítése most indul, a lap szerint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) már kiírta a tendert a beszerzésre.
Az indokolás szerint az EU azért akarja ezt megvalósítani, hogy összehasonlíthatók legyenek az adatok, és ezek alapján az utasok felelős döntést hozhassanak.
Az azonban egyelőre nem világos, hogy a járatok adatait hogyan akarják megjeleníteni, mivel az üzemeltetés során a légitársaság akár az utolsó pillanatban is módosíthatja a feladatra kijelölt repülőgép típusát és az útvonalat.
A besorolásnál külön kezelik majd a regionális, keskeny- és szélestörzsű típusokat, sőt a kiírás szerint az elektromos eszközök is kapnak majd külön kategóriát.
A részleteket 2022 végére véglegesítik, arról azonban egyelőre senkinek nincs elképzelése, hogy mikor élesedhet a rendszer.