A 2017-es rendelését bővítve újabb A321neók vételéről állapodott meg a Delta Air Lines, emellett az eredetileg tervezettnél korábban vesz át két A350-est és egy A330neót.

Az európai repülőgépgyártó lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, hogy a légitársaság még 25 példányt kér az új generációs keskenytörzsűből. A Delta közleményéből az derült ki, hogy a meglévő opciói egy részét alakította át kötelező érvényű megrendeléssé.

A Delta így már 125 A321neo megvételére és 100 darabra szóló opcióval rendelkezik szerződéssel, a típus főként az öregedő Boeing 757-eseket váltja majd.

Grafika: Delta

Az első példányt 2022 első negyedévében veszik át a közlés szerint, a közepes távolságú és transzkontinentális járatokon szolgálnak majd a gépek. A légitársaság eredetileg 2017 decemberében állapodott meg 100 példány vásárlásáról és ugyanennyi vételi jogáról.

A kabint 194 ülőhellyel alakítják majd ki, 20 első osztályú, 42 prémium turista és 132 turista osztályú szék lesz a fedélzeten.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ügylet piaci értékét nem közölték, az Airbus egy éve már a listaárakat sem tünteti fel honlapján. Ezzel 3500 közelébe nőtt az értékesített A321neók száma, eddig több mint 500-at adott át a gyártó.

A most megrendelt gépeket, ahogy a korábbiakat is, a Pratt&Whitney áttételes hajtóműveivel kérte a légitársaság.

Az új gépek beszerzése mellett a cég arról is megállapodott, hogy az eredetileg tervezettnél korábban, 2022 második felében vesz át két A350-900-ast és egy A330-900-ast.

A Delta a héten hozta nyilvánosságra negyedéves pénzügyi jelentését, amelyben 1,5 milliárd dolláros adózás előtti veszteségről számolt be, a társaság naponta átlagosan 11 millió dollárt veszített. A második negyedévben a felkínált kapacitás várhatóan 35 százalékkal marad el a 2019-es szinthez képest.