Középtávú tervében nem számol megmaradó Boeing 777-eseivel a Japan Airlines a belföldi hálózatban és jelentősebb hosszútávú járatain, és a teljes flottában kevesebb lesz a nagy méretű szélestörzsű gép a járvány előttihez viszonyítva.

A március 31-én végződött pénzügyi évről szóló jelentéséhez mellékelt középtávú stratégiát a Japan Airlines (JAL), ebben a Flightglobal szerint arról ír a cég, hogy 2023-tól típuscserét hajt végre, bár ennek indokát nem közölte.

Az első JAL A350-es (Fotó: Airbus)

A JAL közvetlenül a járvány előtt, tavaly tavasszal még 39 darab Boeing 777-est üzemeltetett, ezek többségét nagy forgalmú belföldi járatokon használta, a hosszabb távolságokat megtenni képes ER-verziókat pedig nemzetközi útvonalakon.

Októberben a légitársaság már bejelentette 24 darab 777-es kivonását, a lépés következménye, hogy a nemzetközi járatok „zászlóshajója” nem a Boeing 777-300ER, hanem az Airbus A350-1000 lesz.

Az Airbus új generációs típusából eddig 8 érkezett meg a JAL-hoz, az Airbus legfrissebb adatsora szerint összesen 18 darab -900-as és 13 darab -1000-es verzióra adott le megrendelést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A már meglévőket főként belföldi járatok teljesítésére használják, a hosszabb törzsű variánssal Észak-Amerikába és Európa járnak majd a 2023 tavaszától.

Teljesen nem tűnnek még el a Boeing 777-esek a JAL flottájából, 15 példányt egyelőre megtartanak. Az átrendeződés azonban hosszú távú változást is hoz a vállalatnál: a járvány előtt a gépparkból 18 százalékot tett ki a nagy méretű szélestörzsűek aránya, 2023-ra viszont ez 14 százalékra csökken.