Az utazási szabályok további enyhítésével jöhet csak szóba a LOT budapesti bázisának visszaépítése a légitársaság közlése szerint. A szöuli járat zavartalanul működik, de a New York-i összeköttetés újraindítására még várni kell.
Mint ismert, a járvány előtt a LOT Budapestről közlekedő hosszútávú járatai mellett egyre nagyobb figyelmet fordított arra, hogy az itteni bázison kialakítsa a ráhordó kapacitásokat, illetve nagyobb forgalmú útvonalakon is versenyezni kívánt másokkal.
A London-City reptér mellett Prágába, Brüsszelbe, Belgrádba, Szófiába, Bukarestbe is közlekedett volna a légitársaság, aztán a koronavírus-járvány miatt az összes járatot lemondták. A cég az elmúlt időszakban kizárólag Lengyelországból nyitott újabb és újabb járatokat, ezek többnyire a mediterráneum népszerű üdülőközpontjait kötik össze Varsóval, Krakkóval és több más nagyobb várossal.
Az uniós Covid-igazolvány bevezetésével míg hazai piacán nagy arányú fejlesztések láthatók, a magyarországin semmi jele a mozgolódásnak, ezért megkérdeztük a légicéget a jövőbeni tervekről.
Krzysztof Moczulski, a LOT szóvivője lapunkkal azt közölte, hogy a beutazási szabályok enyhítésével jöhet csak szóba a budapesti bázis újbóli fejlesztése, de minden lehetőségre nyitottak.
A szóvivő szerint Magyarországra továbbra is csak a külügyminisztérium engedélyével és üzleti ügyben lehet beutazni.
Ehhez képest, mint ismert, az uniós Covid-igazolvány július 1-jei bevezetésével az EU tagállamainak (plusz Norvégia, Svájc, Izland és Liechtenstein) lakosai egymás országai között szabadon utazhatnak, karantén nélkül, ha oltottak, vagy negatív antigén- vagy PCR-teszteredménnyel rendelkeznek, avagy a betegségen 180 napon belül átesettek.
A hosszútávú járatokkal kapcsolatban a szóvivő jelezte: a szöuli összeköttetés most is aktív, hetente egyszer közlekednek az incshoni és budapesti repülőtér között,
a New York-i járat felújítása pedig az amerikai beutazási tilalom feloldása után, várhatóan 2022 tavaszán történhet meg.
A 300 Gospodarka lengyel gazdasági lap a közelmúltban számolt be arról, hogy a LOT 1 milliárd zloty, azaz 78,7 milliárd forint adózás utáni veszteséget könyvelt el, amely a járvány miatt alakult ki.
A lapnak Dominik Sipinski légiközlekedési szakértő azt mondta, ezzel önmagában nincs gond, nagyobb baj viszont, hogy szerinte
a LOT-nak semmilyen stratégiája nincs arra, hogy az állami támogatást hogyan fogja visszafizetni.
Mint ismert, a cég 2 milliárd zloty értékű hitelt kapott, amelyet az unió is jóváhagyott. Ha ezt időben, 2026-ig vissza akarja fizetni, akkor mostantól minden évben rekord mértékű nyereséget kellene produkálnia.
Amint korábban megírtuk, Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési és kereskedelmi tervezési vezetője egy webináron júniusban azt mondta, hogy a repülőtér üzemeltetője tárgyal a LOT-tal a járatok visszatéréséről. Elmondása szerint továbbra is megvannak azok a piaci rések és lehetőségek, amelyeket a lengyel légitársaság be akart tölteni a járvány előtti budapesti terjeszkedésével, amellyel nemcsak az egyes városok között utazókat, hanem az átszálló forgalmat is megcélozta.