Bővül a Boeing-utasszállítókat cargo-géppé konvertáló Israel Aerospace Industries (IAI), Afrikában és a Közel-Keleten is összeszerelő üzemeket hoz létre a helyi légitársaságok közreműködésével.

Az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága, az Etihad Airways számolt be arról, hogy a megállapodás részeként Abu-Dzabiban két összeszerelő soron Boeing 777-300ER-eket fognak áruszállító géppé alakítani.

Az ügylet azért is érdekes, mert az IAI teljes egészében izraeli állami tulajdonban van, tehát ezen a szinten is érződik már az izraeli-arab viszony enyhülése.

Az IAI korábbi közlése szerint emellett az etióp fővárosban, Addisz-Abebában is megnyit egy új üzemet, itt az Ethiopian Airlines közreműködésével Boeing 767-300-asokból készítenek áruszállítókat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindkét ügyletet azzal magyarázta az izraeli cég, hogy a koronavírus-járvány miatt továbbra is hiányzik az utasszállító gépeken rendelkezésre álló belly cargo kapacitás egy része, valamint az e-kereskedelem is jelentősen felpörgött, így szükség van áruszállító gépekre.

Az IAI idén májusban állapodott meg arról, hogy Dél-Koreában is nyitnak egy csarnokot, ahol szintén 777-esek konverziójával foglalkoznak majd, évente hat példány készülhet 2026-tól. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy az etióp és abu-dzabi egységben mikor kezdődhet el a munka.

Amint arról korábban beszámoltunk, az IAI a GE lízingcégével (GECAS) közösen indította el a 777-300ER típusváltozat átalakítási programját, az első “Big Twin” márkanevű, 777-300ERSF jelzésű gépen már dolgoznak Tel-Avivban, 2023-ra szerezhetik meg a típus átalakításához szükséges hatósági engedélyeket és a kiegészítő típustanúsítványt.