Utasrosszullét miatt Budapesten szakította meg útját a Turkish Airlines Isztambulból Göteborgba tartó járata csütörtök délután.
A TK 1799-es járatot teljesítő, Airbus A321neo típusú repülőgép személyzete Szlovákia légterében, a lengyel határ közelében döntött az út megszakításáról, mert a fedélzeten tartózkodó egyik utas rosszul lett.
A repülőgép ezt követően megkezdte a süllyedést, majd negyed 5 után néhány perccel biztonságosan leszállt a budapesti repülőtér 13R jelű futópályáján, és a számára kijelölt állóhelyre gurult.
Ott az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat megkezdte a rosszul lett idős férfi utas ellátását, akinél szívinfarktust diagnosztizáltak. A beteget később átadták az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) helyszínre riasztott mentőegységének, amely stabil állapotban kórházba szállította – tájékoztatta lapunkat az AMS.
Az ilyen esetekben az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat mentőegysége a leszállást követően már a kijelölt állóhelynél várja a gép érkezését. A beteg utast speciális repülőtéri ambulift segítségével – amely a repülőgép megfelelő ajtajához felemelkedik – hozzák le a fedélzetről. Az egészségügyi szakemberek megkezdik az ellátást, vagy folytatják a fedélzeten megkezdett újraélesztést.
A beteg állapotának stabilizálását követően az AMS repülőtéri mentőautója a kijelölt átadási pontra szállítja a beteget, ahol az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) repülőtérre riasztott mentőegységének átadja, amely kórházba szállítja, de indokolt esetekben (pl. életmentés) már a repülőtér területén bekapcsolódik az ellátásba az OMSZ egység is.
A földi kiszolgálók minden esetben eltávolítják a repülőgépről a beteg, valamint az esetleg vele utazó hozzátartozó feladott és kézipoggyászait. A járat ezután a szokásos földi kiszolgálási protokoll szerint, általában a szükséges üzemanyag-mennyiség feltöltését követően indul tovább a célállomása felé, hacsak idő közben nem jár le a személyzet munkaideje.
Amennyiben a leszállás a megengedett maximális leszállótömeg felett, azaz túlsúllyal történt, a repülőgépet műszakilag át kell vizsgálni, szükség esetén a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság ilyen esetekben a fékeket speciális eszközökkel hűti vissza közvetlenül a leszállást követően.