Hétvégi járatok előzetes törlésére szólította fel a légitársaságokat a Schiphol repülőtér, hogy így előzzék meg a földi személyzet hiánya miatt várható tumultus kialakulását és a múlt heti súlyos forgalmi zavar megismétlődését. Több járatát törölheti a holland KLM, egyelőre egy szombati budapesti érintett.

Hollandiában az április vége és a május eleje a tavaszi utazások időszaka, amikor főleg a pénteki és a hétvégi napokon tapasztalható rekordforgalom. A reptérüzemeltető arra kérte a légitársaságokat: csökkentsék a Schipholról induló utasok számát azzal, hogy a május 2. és 8. közötti időszakban törlik egyes utasok foglalásait, valamint nem vesznek fel újakat.

Az amszterdami repülőteret üzemeltető vállalat közlése szerint előzetes járattörlésekkel enyhíteni kell a repülőtér rendszereire nehezedő nyomást annak érdekében, hogy menedzselhető legyen a helyzet.

A holland ANP hírügynökség csütörtöki közlése szerint a cég egyelőre nem közölte, hogy mennyi járatot kell törölni és mennyivel kell csökkenteni a repülőtéren áthaladó utasok számát annak érdekében, hogy ne torlódjanak fel az utasok, és ne alakuljon ki súlyos zavar.

Forrás: Schiphol Airport

A problémáért a munkaerőhiányt okolják, a földi kiszolgáló, az utasbiztonsági, a poggyászkezelő, sőt a parkolóüzemeltetési területekre sem lehet dolgozókat találni, ezért a repülőtéri folyamatok több pontján alakulhat ki szűk keresztmetszet és torlódás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Budapest Airport járatinformációs rendszere szerint április 30-án, szombaton a KLM törölte napi négy budapesti járatpárja közül a 13:15-kor Ferihegyre érkező KL 1975-ös, valamint a 14 órakor Amszterdamba visszainduló KL 1976-os számúakat.

Lapunk kérdésére a holland légitársaság közölte, hogy eddig összesen 47 szombati és vasárnapi járatot törölt, emellett pénteken 28, Amszterdamba visszaérkező járat nem indult el. A törléseket Schiphol kérte, hogy a kiszolgáló személyzet alacsony száma miatt kezelhető maradjon az utasforgalom a légikikötőben.

„A menetrendet naponta finomhangoljuk a hétvégén, ezért további járatok törlése még előfordulhat. Arra kérjük utasainkat, hogy a járat indulása előtt 3 órával érkezzenek meg Schipholra” – tette hozzá a közlés.

Múlt héten szombaton súlyos forgalmi zavar alakult ki, a helyzet eszkalálódásához hozzájárult, hogy a főleg a KLM járatainak földi kiszolgálásáért felelős dolgozók előre be nem jelentett sztrájkot tartottak. Emiatt az érintett légitársaságoknak több járatot is az utolsó pillanatokban kellett törölniük, így több ezer utas rekedt a terminálokon.

A forgalom rövid idő alatt olyannyira megbénult, a Schipholra vezető autópálya-lehajtókat is le kellett zárni, az utasokat pedig arról tájékoztatták, hogy ne induljanak el a repülőtérre. A poggyász-osztályozókban feltorlódott csomagokat ezek után csak e hét folyamán tudták továbbítani tulajdonosaiknak.